بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب در ۴ شهرستان کرمانشاه

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۰:۵۴:۴۱
کد خبر: ۸۳۵۱۲۲
بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب در ۴ شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب در چهار شهرستان استان کرمانشاه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: امسال درصدد هستیم واحدهای آلاینده مشمول قانون تجمیع عوارض اصلاح یا احداث شوند به گونه‌ای که در زمینه سیستم‌های تصفیه فاضلاب موجود یا سیستم‌های کنترل آلودگی هوا و مدیریت پسماند گام‌های اساسی برداشته شود تا تعداد واحدهای آلاینده کاهش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: همچنین پیگیریم تا از طریق کارگروه امور اقتصادی به این واحدهای آلاینده کمک‌های فنی-اعتباری انجام شود.

یاوری ادامه داد: سیستم تصفیه فاضلاب در شهرهایی که اواخر سال قبل پیشرفت کاری ۱۰۰ داشتند نظیر ثلاث باباجانی، روانسر، جوانرود و مدول دوم پاوه در اوایل سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

او افزود: درصدد جذب اعتبارات لازم از شرکت آبفا برای تجهیز سایر نقاط شهری به سیستم مذکور هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته در حوزه پسماندهای پزشکی مکان یابی برای دفن بهداشتی پس از بی‌خطرسازی انجام و گزارش ارزیابی زیست‌محیطی به تصویب محیط‌زیست رسید امیدواریم با برداشته شدن موانع اداری به عنوان محلی فعال به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

یاوری ادامه داد: در حوزه محیط طبیعی نیز درصددیم ضمن بازبینی در مناطق تحت مدیریت قبلی مناطقی که ارزش‌های حفاظتی خود را از دست داده‌اند حذف و مناطق جدیدی تحت مناطق چهار گانه به مجموعه مناطق موجود اضافه شود تا به سطح نرمال کشوری با عدد ۱۰ درصد برسیم البته این عدد در حال حاضر در استان ما ۶.۷ درصد است.

او افزود: در حوزه اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در راستای حفظ محیط‌زیست نیز گام‌های اساسی با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد برداشته خواهد شد.

 

نظر شما