نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛

نظام سلامت کشور از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۲:۳۴:۳۱
کد خبر: ۸۳۵۲۷۳
نظام سلامت کشور از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیشگیری و مراقبت های بهداشت اولیه به عنوان سرمایه زیر بنایی در حوزه بهداشت و درمان کشور، فرهنگ سازی شود.

به گزارش برنا از اراک ، قربانعلی دری نجف آبادی  در آیین آغاز عملیات اجرایی مرحله سوم بیمارستان آیت الله خوانساری، اراک، افزود: سرمایه گذاری در بخش مراقبت های بهداشت اولیه و خود مراقبتی با اثربخشی بیشتری همراه است. 

وی ادامه داد: خدمات و مراقبت های بهداشت اولیه در تمام مراکز درمانی کشور باید جدی گرفته شود و با توجه به گروه های سنی مختلف خدمات ویژه و کارشناسی ارائه شود.

امام جمعه اراک اضافه کرد: هزینه های سربار و کمرشکن درمان با تقویت امور پیشگیری قابل کنترل است و نظام سلامت کشور باید از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهد. 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: الگوی تغذیه سالم و توجه به شاخص های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیماری ها است و مسئولان مربوطه باید در این امر خطیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه سخنان خود نسبت به استفاده هر چه بیشتر از خیران سلامت تاکید کرد و گفت: اعتبارات و سرمایه های دولت محدود است و باید در امور حساس به خصوص در بخش سلامت از ظرفیت این قشر از جامعه استفاده کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بهره گیری از توانمندی های مادی و معنوی خیران و تشویق و ترغیب توانگران می تواند در پیشرفت اهداف در حوزه سلامت مثمر ثمر باشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: کسانی که برای رفع حوائج مردم تلاش می کنند و با نیت هایی خالص با تکیه بر آموزه های دینی، اهتمام ویژه ای به امور اجتماعی مردم دارند انسان های شریفی هستند، چرا که خدمت به مردم اصل مقدسی است. 

وی در ادامه سخنان خود از کمک های اقشار مختلف مردم استان مرکزی برای سیل زدگان استان های لرستان و خوزستان تقدیر کرد و گفت: رسیدگی به شرایط سیل زدگان در شرایط کنونی از واجب ترین کارها است و استان مرکزی باید در این زمینه پیشتاز باشد. 

 

نظر شما