رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری استان کردستان:

۱۰۰ خانه ورزش روستایی در سال جاری احداث و تجهیز می شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۲:۵۵:۵۳
کد خبر: ۸۳۵۳۸۹
رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری استان کردستان گفت: سال گذشته ۶۶ خانه ورزش روستایی تجهیز و امسال نیز ۸۰ الی ۱۰۰ خانه روستایی در شش ماه نخست سال تجهیز و به فراخور نیاز شهرستان ها برای آنها خرید انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ هوشنگ امینی ظهر امروز در جلسه تجلیل از روئسای هیات های شهرستانی هیات ورزش روستایی و عشایری استان کردستان که در سنندج برگزار شد، گفت: موفقیت های هیات بومی محلی با حمایت و کمک تمامی هیات های شهرستانی و کمیته های تخصصی استان بدست آمده است.

رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری استان کردستان با بیان اینکه ۲۳ جشنواره مختلف در سطح استان کردستان برگزار شده است، عنوان کرد: برنامه هایی در طول سال گذشته به مناسب های مختلف در کردستان برگزار شد.

وی افزود: فوتبال یکی از رشته های پر طرفدار در روستا های استان کردستان است که در اولین ماه سال ۹۸ مسابقات این رشته ورزشی برگزار شده است.

امینی با بیان اینکه در بحث زوران سنتی قوانینی در این رشته مصوب شد، گفت: در تلاش هستیم که زوران سنتی به نام کُرد ها ثبت شود اما چهارچوب و قوانین ضعیفی را دارد که باید حل شود.

رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری استان کردستان اظهار داشت: ۱۵۰ مسابقه در سال ۹۷ در سطح روستا های استان برگزار شد و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مسابقات در سال ۹۸ انجام خواهد شد.

وی افزود: یک دوره کلاس مربیگری در سال ۹۷ برگزار شد که اکنون ۳۶ مربی در سطح استان وجود دارند و مشغول به فعالیت هستند.

امینی گفت: سال گذشته ۶۶ خانه ورزش روستایی تجهیز و امسال نیز ۸۰ الی ۱۰۰ خانه روستایی در شش ماه نخست سال تجهیز و به فراخور نیاز شهرستان ها برای آنها خرید انجام می شود.

وی خطاب به روئسای شهرستانهای هیات ورزش روستایی و عشایری استان کردستان عنوان کرد: باید در سال ۹۸ شهرستان ها ۱۰ جشنواره در راستای شور و نشاط اجتماعی در مناطق حاشیه نشین یا روستایی برگزار کنند.

گفتنی است، در پایان این جلسه از روئسای هیات های شهرستانی ورزش روستایی و عشایری استان کردستان و کمیته های هیات استان تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز