نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی:

تا پایان خردادماه نرخ ارز ثابت خواهد ماند

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۷:۳۴
کد خبر: ۸۳۸۸۲۸
تا پایان خردادماه نرخ ارز ثابت خواهد ماند
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات تولیدکنندگان کشور کمبود پول نیست، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان که تسهیلات دریافت کرده اند با مشکلات بیشتری روبرو شده اند و در واقع پرداخت تسهیلات حکم مُسکن زودگذر را برای آنها دارد .

به گزارش برنا از اراک ، محمد حسینی در کارگروه ملی ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید مشترک با استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی مهد صنعت کشور است و مسئولان باید نسبت به حل مشکلات این بخش برنامه های کاربردی داشته باشند، اظهار کرد: اگر به ذنبال اخذ نتیجه مثبت از کارگروه تسهیل هستیم باید اعضای کارگروه یک طرف قرار گیرند و واحدهای تولیدی جدا از یکدیگر دعوت شده و مشکلات آنها بررسی شود. در این کارگروه باید مصوبات و تصمیمات قابل اجرا اتخاذ شود و همچنین دستگاه های دولتی باید خود را نسبت به اجرای مصوبات مکلف بدانند .

وی افزود: همه واقف هستیم که جنگ اقتصادی ایجاد شده در نتیجه نمی‌توان برای آینده نوسانات نرخ ارز را پیش بینی کرد، اما می توان به جرات گفت که تا پایان خردادماه نرخ ارز ثابت خواهد ماند و در صورتی که نوساناتی نیز رخ دهد اتفاقی زودگذر خواهد بود .

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل تولید، کمبود نقدینگی و پول نیست گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که احساس کردیم برای حل مشکلات تنها باید تسهیلات پرداخت کرد در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان که تسهیلات دریافت کرده اند با مشکل بیشتری مواجه شده‌اند .

حسینی بیان کرد: حمایت های بخش دولتی باید بیشتر در بخش های بازاریابی و بروزرسانی تجهیزات و عوامل تولید و تامین زیرساخت ها باشد، پرداخت تسهیلات حکم مسکن زودگذر دارد .

وی ادامه داد: به برکت وجود صنایع و فعالیت این بخش، نرخ بیکاری در استان مرکزی حدود هفت درصد است که نشان از پویایی و نشاط صنایع استان دارد، اما باید توجه داشت ادامه حیات این صنایع بستگی به حمایت های بخش دولتی دارد اگر این موضوع جدی گرفته نشود این صنایع نیز یکی پس از دیگری تعطیل خواهد شد .

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات امناء صندوق توسعه ملی، درخصوص کسانی که تسهیلات ریالی دریافت کرده اند اما به سبب نوسانات قیمت نتوانسته اند واحد تولیدی خود را به بهره برداری برسانند، باید 40 درصد تسهیلات قبلی که تا پایان خرداد ماه سال گذشته دریافت کرده اند، دوباره به آنها در صورتی که متقاضی باشند، پرداخت شود .

حسینی اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه هیات امناء صندوق توسعه ملی از این به بعد می توان از این صندوق به فعالان و تولیدکنندگان گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و گلخانه تسهیلات پرداخت کرد .

 

نظر شما