رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبرداد:

غربالگری بیماران فشار خون بالای ۳۰ سال در کرمانشاه/ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۷:۲۳:۴۱
کد خبر: ۸۴۶۳۸۳
غربالگری بیماران فشار خون بالای ۳۰ سال در کرمانشاه/  ۲۷ اردیبهشت تا  ۱۵ تیرماه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: غربالگری بیماران بالای ۳۰ سال را در دستور کار داریم که قصد داریم طی آن حداقل ۵۰ درصد فشار خون بالای این افراد رسیدگی خواهیم کرد. این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا پایان ۱۵ تیرماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امسال توانستیم در تدوین سند جامع سلامت رتبه اول را کسب کنیم. در سال‌های اخیر بیماری‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های مغزی و غیره اشاره کرد که مهم‌ترین علل آن فشار خون بالاست و موجب مرگ و میر بالا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: علل شایع سکته‌های مغزی در دنیا فشار خون بالا است لذا اهمیت رسیدگی و کنترل این بحث در اولویت قرار دارد. فشارخون بالا در بسیاری موارد بدون علامت است و تا هنگامی که عارضه‌ای ایجاد نکند ممکن است متوجه آن نشویم. با بررسی‌های به عمل آمده در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ میلیون از مرگ و نیره‌ای سطح دنیا به خاطر فشار خون بالا رخ داده است و این آمار در سال ۹۶ در ایران حدود ۹۷ هزار نفر بوده است.

مرادی گفت: حدود ۶۰ درصد از مردم از فشار خون بالای خود اطلاع ندارند و فقط ۴۰ درصد از بیماران برای گرفتن درمان مناسب پیگیری می‌کنند و از این تعداد ۵۰ درصد برای کنترل فشار دارو مصرف می‌کنند که درنهایت فقط ۲۰ درصد افراد توانستند فشار خون کنترل شده داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در طول ۲۵ سال گذشته شیوع بیماری فشار خون بالا ۳برابر شده است، در این راستا غربالگری بیماران بالای ۳۰ سال را در دستور کار داریم که قصد داریم طی آن حداقل ۵۰ درصد فشار خون بالای این افراد رسیدگی خواهیم کرد. این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا پایان ۱۵ تیرماه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

مرادی جمعیت هدف استان برای کنترل فشار خون بالا را حدود ۹۵۰ هزار نفر اعلام کرد که طی این مدت باید نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از آنان رسیدگی شود اما تلاش خود را به کار می‌گیریم که جمعیت بیشتری را غربالگری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز