نماینده مجلس:

اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می یابد

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۱:۰۹:۵۰
کد خبر: ۸۴۶۴۱۶
اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت ادامه می یابد
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت با قوت و قدرت ادامه می یابد و تنها ممکن است نسبت به جابجایی سهم ها اقدام و به اولویت هایی بیشتر توجه شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر مرتضی خاتمی روز چهارشنبه گفت: در اجرای این طرح اعتبار بسیار خوبی با هدف بهبود ارکان ارائه خدمات و زیر ساخت های بخش بهداشت و درمان تزریق شده است که افزایش شمار تختهای بیمارستانی، افزایش تجهیزات مورد نیاز و تسهیل دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت از ثمرات آن است.
نماینده مجلس مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح با ایجاد قطب های مختلف در کشور خدمات تخصصی و فوق تخصصی به گروه های هدف ارائه و از تحمیل هزینه های هنگفت و طی کردن راه های طولانی و پیچیده مردم برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: دولت در طرح تحول نظام سلامت موفق عمل کرد و هم اکنون برای عمق بخشی به آن باید برخی خدمات نسبت به خدمات دیگر در اولویت قرار داده شود.
خاتمی افزود: در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه اصولی مبنی بر اصلاح نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی و پرداختی های مردم در این بخش به تصویب رسید به این معنی که ریل گذاری جدیدی در ارائه خدمات حوزه سلامت انجام شد.
وی اظهار داشت: دولت نیز مکلف به انجام این کار شده است و بنابراین وقت آن رسیده در این ریل همت و اهتمام بیشتری انجام گیرد و در بخشی از مولفه هایی که در طرح تحول نظام سلامت مد نظر قرار گرفته بود، تغییراتی ایجاد شود.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون بخشی از انرژی در خدمات الکترونیکی سلامت و ورود اطلاعات کل ایرانیان در سامانه متمرکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که ارائه دهنده خدمات اصلی این بخش است، صرف می شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان جامعه پزشکی، نظام صنفی و پزشکی باید کمک حال برنامه های وزارت بهداشت باشند. 
وی اضافه کرد: لحاظ کردن تناسب بین اجزای گروه سلامت و خارج از حیطه نظام سلامت از جمله مواردی است که در فرصت های آینده و پیش رو مورد توجه قرار می گیرد. 
خاتمی اظهار داشت: به دلیل تغییر نرخ ارز و واردات تجهیزات پزشکی با ارز نیمایی سخت گیری هایی در بیمارستانها اعمال می شود که در این موضوع سهمیه بندی شده و گروه های هدف در لیست انتظار قرار خواهند گرفت که این اقدامی منطقی محسوب می شود به دلیل آنکه کشورمان در شرایط تحریم قرار دارد و باید تجدید نظرهایی در برخی بخش ها انجام شود.
خاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان با اعمال تحریم هایی علیه کشورمان، شعارهایی مبنی بر اینکه دارو غذا از این تحریم مستثنی شده است را سر می دهند، در صورتی که این ادعا صحت ندارد و هم اکنون برای مبادلات ارزی و تهیه مواد اولیه تولید دارو و بسیاری از تجهیزات و نقل و انتقال ارزی با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی همچنین به وضعیت دارو در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون میزان کمبود اقلام دارویی کشورمان نسبت به سال گذشته کمتر است و در واقع شرایط خوبی در این بخش داریم.
خاتمی افزود: به دولت و تیم اقتصادی دولت تذکر داده شده است تا ارزی که به این بخش و مواد
اولیه آن تعلق می گیرد به موقع تامین شود تا ذخایر راهبردی کشور با مشکل مواجه نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز