بازوند:

همه دستگاه‌ها در اجرای سند پیشگیرانه بیماریهای غیرواگیر کمک کنند

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۱:۵۳:۰۸
کد خبر: ۸۴۶۴۴۲
همه دستگاه‌ها در اجرای سند پیشگیرانه بیماریهای غیرواگیر کمک کنند
استاندار کرمانشاه گفت: همه دستگاه‌ها باید در اجرای سند پیشگیرانه بیماریهای غیرواگیر در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند، امروز این موضوع به همه دستگاه‌های استان ابلاغ می شود، چرا که اجرای دقیق این طرح از اهمیت بالایی در ارتقا سلامت جامعه برخودار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای سلامت استان گفت: ضمن از تقدیر از تدوین سند پیشگیرانه بیماریهای غیر واگیر با رویکرد کنترل فشار خون توسط وزارت بهداشت، اجرایی شدن این سند در کشور موجب ارتقاء محسوس سلامت جامعه خواهد شد. اجرایی شدن این سند می‌تواند نگرانی مردم در رابطه با عارضه فشار خون را کاهش داده و بواسطه آموزش‌های داده شده از بروز این عارضه در نسل آینده پیشگیری کرده و موجب ارتقا و سلامت جامعه شود.

بازوند گفت: مجری اجرای این سند در استان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است، خوشبختانه با فعالیت خوب مسئولان این دانشگاه هم اکنون وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به بسیاری استان ها مطلوب تر است. عملکرد این دانشگاه عمدتا در زمان بحران ها بصورت محسوس نمایان می‌شود و در زلزله استان شاهد عملکرد مطلوب دانشگاه بودیم که از تهدید زلزله فرصتی برای توسعه بخش بهداشت و درمان استان ساخت.

بازوند ادامه داد: 140 میلیارد تومان اعتبارات غیردولتی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعد از بحران زلزله جذب شده است که این امر نشان از توانایی مسئولان دانشگاه دارد که توانستند با این اعتبارات ظرفیت سازی خوبی در حوزه تجهیزات پزشکی استان انجام دهند. در حال حاضر دانشگاه ساخت یک بیمارستان با سرمایه گذاری خارجی را دنبال می‌کند که 120 میلیارد یورو موافقت اصولی آن را هم از وزارت اقتصاد گرفته‌اند.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: همه دستگاه‌ها باید در اجرای سند پیشگیرانه بیماریهای غیرواگیر در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند، امروز این موضوع به همه دستگاه‌های استان ابلاغ می شود، چرا که اجرای دقیق این طرح از اهمیت بالایی در ارتقا سلامت جامعه برخودار است.

70891

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز