سرپرست فرمانداری کرج تأکید کرد:

باید بدنبال راهکارهای افزایش قرابت جامعه با معیارهای قرآنی باشیم

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۳:۳۳:۰۰
کد خبر: ۸۴۶۵۱۳
باید بدنبال راهکارهای افزایش قرابت جامعه با معیارهای قرآنی باشیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و سرپرست فرمانداری شهرستان کرج در مراسم افتتاحیه جشنواره قرآنی فرهنگی هنری رمضان استان البرز گفت: باید بتوانیم پیوند جدی بین مفاهیم قرآنی و رفتار زمینی انسان ها برقرار کنیم و اگر نتوانیم این موضوعات را به نحوی تبیین کنیم که به درد جامعه و زندگی روزمره و اجتماعی ما بخورد؛ نخواهیم توانست به جامعه آرمانی که مورد توجه است، دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، «سعیدناجی» در آیین افتتاح دومین جشنواره قرآنی فرهنگی و هنری رمضان استان البرز در جمع کثیری از فعالان و موسسات قرآنی در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، ضمن تاکید بر گسترش برنامه های قرآنی، این جشنواره را از برکات ماه مبارک رمضان دانست و اظهار امیدواری کرد که برگزاری برنامه ها و جشنواره های قرانی بتواند تاثیرات معنوی قرآن را در جامعه بگذارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به این نکته که انسان های مسئول در قبال جامعه خود متعهد هستند و کسانی که قرآن در دلشان به درستی نفوذ کرده است مسئولیت شان نیز سنگین تر و بیشتر است اظهار داشت: بهره مندی از قرآن مختص قشر خاصی نیست و همه مردم می توانند از قرآن بهره لازم را ببرند اما وقتی قرآن با مسئولیت های اجتماعی ما گره می خورد شرایط به نحو دیگری رقم می خورد.

سرپرست فرمانداری شهرستان کرج  که در جمع فعالان قرآنی و موسسات قرآنی سخن می گفت؛ ادامه داد: از جمله آثار و برکات قرآن آن است که باید بتوانیم با آموزه های آن سبب ساز صلح و دوستی باشیم، مهربانی و عطوفت را گسترش دهیم، موجب تحکیم خانواده شویم، بتوانیم با بکارگیری آموزه های آن موجب کاهش بزه در جامعه شویم و بسیاری بایدهای دیگر .

 معاون استانداری البرز ضمن دعوت از فعالان قرآنی و موسسات قرآنی به تدبر و اندیشه در این امور؛ گفت: باید به این موضوع بیاندیشیم که اگر از وضعیت جامعه در تطبیق با معیارهای قرآنی انتقاد داریم و شرایط موجود را با معیارهای یک جامعه دینی، دارای فاصله می بینیم؛ چگونه میشود مسایل و مشکلات موجود را با معیارهای قرآنی پاسخ داد و حل کرد؟ باید در این زمینه فکر کرد و به راه حل رسید.

 وی یکی از وظایف نهادها و دستگاههای مرتبط با قران همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه را برنامه ریزی، تفکر و دستیابی به پاسخ به اینگونه سوالات دانست و اظهار داشت: باید به دنبال پاسخ و علت های دین گریزی باشیم و به این موضوعات به عنوان یک هشدار باید نگاه کنیم و پیوند جدی بین مفاهیم قرآنی و رفتار زمینی انسان ها برقرار کنیم و اگر نتوانیم این موضوعات را به نحوی تبیین کنیم که به درد جامعه و به درد زندگی روزمره و اجتماعی ما بخورد؛ نخواهیم توانست به جامعه آرمانی که مورد توجه است دست پیدا کنیم.

 سعید ناجی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مسئولان، مردم و فعالان قرآنی به نحوی حرکت کنند که شرایطی فراهم شود تا عدالت، وفای به عهد، اخلاق، امانتداری، صداقت و راستگویی و تمامی خصوصیات ارزشمند و انسانی در جامعه پررنگ باشد.

 

 

 

نظر شما