معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

توسعه گفتمان اقتصادی لازمه توسعه اقتصادی در کردستان است

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۰۳:۴۲:۰۷
کد خبر: ۸۴۶۷۴۹
توسعه گفتمان اقتصادی لازمه توسعه اقتصادی در کردستان است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: برای ایجاد توسعه اقتصادی باید گفتمان اقتصادی توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین فیروزی در جلسه کارگروه بررسی ظرفیت های فرهنگی در رونق تولید (زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی استان) اظهار داشت: حمایت رسانه های استان از توسعه گفتمان توسعه موجب موفقیت این گفتمان و در نتیجه رونق تولید و توسعه اقتصادی استان می شود. 

وی در این خصوص افزود: منظور از حمایت، ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده و همچنین انتقال واقعیت های اقتصادی به جامعه است. 

فیروزی در ادامه به ظرفیت مهم مرز رسمی استان و مبادلات ۶/۸ میلیارد دلاری اشاره و خاطرنشان کرد: از این مبلغ ۱/۳ میلیارد دلار صادرات و عمده آن محصولات کشاورزی بوده است. 

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر نقش مهم کردستان در تامین امنیت غذایی کشور، به تحویل یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در پایان سال زراعی گذشته اشاره کرد و افزود: تولید این میزان گندم، زمینه اشتغال ۱۱۳ هزار خانوار روستایی نیز فراهم کرده و علاوه بر آن مبالغ دریافتی کشاورزان نیز وارد چرخه اقتصادی استان شده است. 

وی تولید بیش از ۸۰ هزار تن گوشت سفید در استان طی سال گذشته را یادآور شد و اذعان داشت: نیاز استان ۳۶ هزار تن بوده و مابقی تولید، به استان های دیگر صادر شد. 

فیروزی با گله مندی از بی توجهی رسانه های استان نسبت به موفقیت های اقتصادی استان از جمله رشد ۱۵۷ درصدی صادرات، متذکر شد: رسالت رسانه، بیان واقعیت ها و ایجاد امید در جامعه است، اما فراوانی تیترهای منفی و ایجاد فضای یأس امروز بیشتر مشهود است. 

معاون استاندار ضمن تقدیر از توجه به حوزه اقتصاد در شورای فرهنگ عمومی استان،  تاکید کرد: این گفتگو نباید در داخل شورا بماند بلکه باید توسط رسانه های حرفه ای و مسؤولیت پذیر، به سطح جامعه و میان مردم بیاید تا هم سرمایه گذاران احساس امنیت کنند و هم امیدواری در میان مردم ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز