رئیس شورای شهر مشهد، تنها سخنران ایرانی غیردولتی در اجلاس GPDRR سوئیس

۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۱:۵۴:۴۸
کد خبر: ۸۴۷۰۹۸
رئیس شورای شهر مشهد، تنها سخنران ایرانی غیردولتی در اجلاس GPDRR سوئیس
رئیس شورای شهر مشهد که با هدف حضور در اجلاس بین المللی سکوی کاهش خطرپذیری، GPDRR، به ژنو سوئیس سفر کرده، تنها شخصیت ایرانی غیردولتی حاضر در این اجلاس است که به ارائه گزارشی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در زمینه مقابله با بحران خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، اجلاس بین‌المللی سکوی کاهش خطرپذیری، مهم‌ترین و معتبرترین اجلاس در حوزه ایمنی و مدیریت بحران در سطح دنیاست که از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده است.

این اجلاس هر دوسال و به میزبانی ژنو سوئیس برگزار می‌شود که البته شایان ذکر است در سال های 2015 و 2017، کشورهای ژاپن و مکزیک میزبان این جشنواره بوده‌اند.

به منظور شرکت در این اجلاس، شهرها باید عضو نهاد (UNISDR) یا همان استراتژی های بین‌المللی سازمان ملل برای کاهش بلایا باشند و مشهد، اولین شهر ایران بوده که در سال 2010 موفق به عضویت در این نهاد بین‌المللی شده است.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهدمقدس که با دعوت رسمی سازمان ملل متحد در اجلاس امسال حضور یافته، در یک قسمت خاص با عنوان (Ignite stage) به ارائه گزارشی از سیل اخیر ایران، نرم‌افزار طراحی شده برای سازمان آتش‌نشانی و همچنین دوام ثامن می‌پردازد.

در اجلاس روز 17 ماه می، 27 اردیبهشت نیز تنها 2 نفر از کشور جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خواهد داشت؛ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به‌عنوان نماینده دولت و رئیس شورای شهر مشهدمقدس نیز به‌عنوان تنها شخصیت ایرانی غیردولتی به ایراد سخن می‌پردازند.

این اجلاس در سطح روسای جمهور کشورهای مختلف، وزیران و شهرداران کلانشهرهای دنیا برگزار می‌شود.

 

نظر شما