رئیس کل دادگستری گلستان مطرح کرد:

احقاق حقوق عمومی ،کاهش ورودی پرونده و تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت کاری دادستان ها

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۵۲:۱۵
کد خبر: ۸۴۹۵۲۸
احقاق حقوق عمومی ،کاهش ورودی پرونده و تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت کاری دادستان ها
مطالبه گری ، کاهش پرونده های ورودی به محاکم و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی سه محور توصیه های رئیس کل دادگستری گلستان به دادستان های جدید مینودشت و رامیان بود .

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از دادگستری گلستان: رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم معرفی دادستان های جدید مینودشت و رامیان، حفظ حقوق عامه را مهم ترین وظیفه  دادستان ها عنوان کرد و گفت : دادستان ها به نیابت از مردم و همه کسانی که امکان شکایت  ندارند باید احقاق حق کنند .

هادی هاشمیان با تاکید بر مطالبه گری دادستان ها افزود : امروز در امور عمومی و حقوق عامه دچار آسیب هایی هستیم که ناشی از اهمال کاری دستگاه ها و معطل ماندن اجرای برخی قوانین است و دادستان ها باید بر امور عمومی که به خاطر اهمال دستگاه ها معطل مانده ، شاکی ندارد و یا دستگاه ها شکایت نمی کنند نظارت و از متولیان پاسخ بخواهند .

هاشمیان تصریح کرد: در اموری مانند منابع طبیعی ، حریم راه ها ، حریم رودخانه ، حریم سواحل و مواردی از این دست اگر دستگاه ها به وظایف خود عمل می کردند امروز  دچار مشکل نبودیم تا آنجایی که در سیل اخیر گلستان به گفته ی کارشناسان رعایت نشدن حریم راه ها ، رودخانه ها و لایروبی نشدن رودخانه ها مشکل ساز شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر این که ما به دنبال مجازات نیستیم افزود : در گلستان به علت همدلی و مشارکتی که بین مردم و مسئولان وجود دارد بیشتر مشکلات با یک تذکر هم قابل اصلاح است  اما در مواردی که تذکر کارساز نباشد پرونده تشکیل و متخلفین مجازات می شوند .

رئیس کل دادگستری گلستان تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را وظیفه ی دیگر دادستان ها برشمرد و گفت : روسای دادگستری ها و قضات در کنار دادستان ها و دستگاه های اجرایی باید برای برداشتن موانع تولید تلاش کنند .

هادی هاشمیان افزود : سال گذشته با تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان مشکل 22 واحد تولیدی حل و  از بیکار شدن 350 نفر جلوگیری شد . هفته گذشته هم مشکلات یک زنجیره ی تولید با 850 کارگر حل و فصل شد .

کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی از دیگر اولویت هایی بود که رئیس کل دادگستری استان برای دادستان ها برشمرد .

هادی هاشمیان  با بیان این که بسیاری از ورودی پرونده ها در نتیجه عملکرد دستگاه های اجرایی است گفت : اهمال در امور فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی  سبب تبدیل پرونده و ورود آن به دستگاه قضایی است و باید همه حوزه های قضایی با کمک دستگاه های اجرایی برای این کاهش چاره اندیشی کنند .

هاشمیان گفت : علاوه بر تقویت  بیشتر شورای حل اختلاف و شعب صلحی از روحانیون و معتمدان شیعه و سنی هم برای مشارکت بیشتر در امر سازش دعوت می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز