فرماندار گرگان :

سهم استان از اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی متناسب با جمعیت نیست

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۱۶:۲۹
کد خبر: ۸۵۶۷۲۴
سهم استان از اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی متناسب با جمعیت نیست
فرماندار گرگان گفت: سهم این شهرستان از اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی متناسب با سرانه جمعیتی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد حمیدی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان اظهارداشت: اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی چهارگانه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بر همین مبنا و به دلیل اهمیت این آسیب که سرمنشا بسیاری دیگر از معضل‌های اجتماعی دیگر است؛ شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر باید به طور مستمر و با جدیت برگزار شود.

وی افزود: حضور و نقش‌آفرینی مدیران عضو این شورا در جلسه‌ها و ارائه پیشنهادهای کاربردی و تخصصی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه حدود یک سوم جمعیت استان در شهرستان گرگان سکونت دارند، گفت: باتوجه به افزایش حاشیه‌نشینی و وجود سکونت‌گاه‌های غیرمجاز، تنوع آسیب‌های اجتماعی موجود در مقایسه با سایر مناطق بیشتر است.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در خصوص کنترل آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌ها شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است. زیرا اغلب مشکلات اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد.

حمیدی گفت: سازمان‌ها و نهادهایی مانند شهرداری که برنامه‌های مختلفی را در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی در محله‌های مختلف شهر با صرف هزینه اجرا می‌کند باید برای هم‌افزایی و اثربخشی برنامه‌‌ها با سایر دستگاه‌ها همفکری کند.

وی افزود: برای مفید و اثربخش بودن تصمیم‌ها مصوبه‌های این شورا ضروری است تا ساختار هدفمندی تحت عنوان دبیرخانه شورا به صورت جدی فعالیت کند.

فرماندار گرگان اولویت کار این شورا را پیشگیری و تجمیع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در حوزه مبارزه با موادمخدر دانست و گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های مبارزه با موادمخدر باید دارای انسجام و اثرگذار باشد.

به گفته وی، همزمان با پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با موادمخدر برنامه‌های متنوع و اثرگذاری از جمله برپایی نمایشگاهی با همین موضوع پیش‌بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز