تشکیل پرونده مالیاتی برای خریداران سکه در استان

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۲:۲۱:۴۷
کد خبر: ۸۵۶۷۳۴
تشکیل پرونده مالیاتی برای خریداران سکه در استان
مدیرکل امورمالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار پرونده مالیاتی برای خریداران سکه تشکیل می‌شود گفت: البته این قانون به کسانی که شغل آنها خرید و فروش سکه است مربوط نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد سلمانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در حوزه مالیاتی در جامعه اظهار داشت: این اداره کل در کنار خدماتی که به مودیان ارائه می‌دهد نسبت به دریافت مالیات از صاحبان درآمد در استن هم اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه در فصل مالیاتی قرار داریم و خرداد ماه فصل ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیق است گفت: اشخاص حقیقی باید از طریق درگاه اینترنتی سازمان مالیاتی تا پایان خردادماه اظهارنامه خود را ارائه کنند.

مدیرکل امورمالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی خودروها هم تا پایان خردا ماه است افزود: ئر این حوزه برون سپاری شده و مالکان خودرو باید از طریق دفاتر پیشخوان دولت در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اشخاص حقوقی و صاحبان واحدهای مسکونی که آن را به اجاره می‌دهند نیز طبق ماده 110 قانون مالیات ها تا پایان تیر ماه فرصت دارند تا نسبت به ارائه اظهارنامه خود به صورت الکترونیکی اقدام کنند گفت: امکان پرداخت مالیات به صورت اقساط هم فراهم شده است.

سلمانی با اشاره به اینکه امسال تمهیداتی برای مالیات اندیشیده شده است عنوان کرد: مودیان مالیاتی با درآمد صفر تا 25 میلیون ریال در اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات‌ها، امسال افزایش مالیات ندارند و در چهار قسط می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که معاف از مالیات بودند باید اظهارنامه مالیاتی معافیت خود را ارائه کنند افزود: مودیان مالیاتی با درآمد تا 50 میلیون ریال، 5 درصد، مودیان مالیاتی با درآمد تا 100 میلیون ریال 10 درصد و بقیه 15 درصد افزایش مالیات داردند.

مدیرکل امورمالیاتی استان کرمان با عنوان اینکه معافیت مشاغل در سال گذشته در استان  216 میلیون ریال بوده است گفت: امسال خریداران سکه در سال 97 مشمول مالیات هستند.

وی با عنوان اینکه برای کلیه خریداران سکه در سال گذشته تا سقف 20  سکه از پرداخت مالیان معاف هستند افزود: خریداران سکه تا سقف 60 سکه به اندازه 40 سکه ما به التفاوت برای هر سکه 150 هزار تومان باید پرداخت کنند.

سلمانی با اشاره به اینکه این خریداران تا 100 سکه، به ازای هر سکه 200 هزار تومان و تا 200 سکه، 250 هزار تومان باید به عنوان مالیات پرداخت کنند گفت: برای خریداران بیش از 200 سکه پرونده مالیاتی تشکیل می‌شود و البته این قانون به کسانی که شغل آنها خرید و فروش سکه است مربوط نمی‌شود.

وی با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده در یافت شده در سال جاری عنوان کرد: در دو ماه سال جاری از محل مالیات ارزش افزوده‌ای که به حساب ما واریز شده 63 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده که از این مبلغ 17 میلیارد تومان آن به حساب شهرداری کرمان واریز شده است.

 مدیرکل امورمالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای ماده 162 مکرر همه مودیان مالیاتی مکلف هستند گزارش فصلی خود را در سامانه ثبت کنند و این یک ابزار مهم برای جلوگیری از فرار مالیاتی است عنوان کرد: کسانی که خرید و فروش و خدمات مالی خود را در سامانه ثبت نکنند مشمول سه درصد جریمه می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز