از ابتدای سال جاری تاکنون رخ داد؛

جان باختن پنج نفر در استان اصفهان بر اثر صاعقه

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۰:۲۳:۴۹
کد خبر: ۸۵۷۲۰۶
جان باختن پنج نفر در استان اصفهان بر اثر صاعقه
‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج نفر بر اثر صاعقه جان باخته‌اند و ضرورت دارد کشاورزان، باغداران و کسانی که در ارتفاعات کار می‌کنند به محض شنیدن صدای رعد در جای مسقف پناه بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ‌منصور شیشه فروش گفت: رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد شدید در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تا پایان هفته در سطح استان پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود افراد برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعد و برق و صاعقه همراه با رگبار موقتی، از تردد و استقرار در مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون پنج نفر در اثر اصابت صاعقه در استان جان باخته اند که ضرورت دارد کشاورزان باغداران و کسانی که در ارتفاعات کار می‌کنند به محض شنیدن صدای رعد در جای مسقف پناه بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به بارش‌های بهاری و پوشش گیاهان مرتعی در بیش از دو میلیون هکتار از مراتع استان، گرمی هوا و مستعد شدن شرایط برای وقوع حریق در مراتع، لازم است گردشگران و ساکنان مناطق ضمن مراقبت از این منابع با ارزش از روشن کردن آتش در پوشش‌های گیاهی مرتعی جنگل‌های طبیعی و دست کاشت و باغات و مزارع خودداری کنند.

شیشه فروش تصریح کرد: سال گذشته در اثر حریق ۱۷۳ هکتار از مراتع طعمه حریق شد و امسال تاکنون پنج هکتار مرتع در روستای "اذان" شاهین شهر و میمه در آتش سوخت. ایجاد پایگاه‌های اطفا حریق، تقویت تیم‌های گشت و حفاظت از مراتع و تشکیل تیم‌های محلی مراقبت و ارائه آموزش‌های لازم در حفظ ذخایر گیاهی مراتع از اقداماتی است که جهت پیشگیری از حریق توسط منابع طبیعی اجرایی شده است.

 

نظر شما