پلیس فتا قزوین نسبت به صفحات جعلی هشدار داد

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۵:۲۷:۰۴
کد خبر: ۸۵۷۳۸۰
پلیس فتا قزوین نسبت به صفحات جعلی هشدار داد
سرپرست پلیس فتا استان قزوین گفت: سرقت اطلاعات بانکی از طریق درگاه‌های جعلی فیشینگ یکی از روش‌های مجرمان برای دسترسی به اطلاعات بانکی است که شهروندان باید مراقب آن باشند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛سرهنگ محمدعلی فرهودی سرپرست پلیس فتا استان قزوین در این خصوص افزود: یکی از شیوه‌های کلاهبرداری مجرمان سایبری استفاده از درگاه پرداخت جعلی به نام فیشینگ است که از این طریق اطلاعات محرمانه کارت عابر بانک نظیر شماره کارت، رمز دوم اینترنتی، CVV۲ و تاریخ انقضا را سرقت می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با سایت‌های مشکوک به فیشینگ، آدرس اینترنتی سایت را با آدرس اینترنتی اعلامی از مراجع رسمی تطبیق دهند تا مغایرت نداشته باشد.

فرهودی ادامه داد: باید درگاه‌های بانکی متصل به این پایگاه‌ها با استفاده از پروتکل https و گواهینامه ssl امن شده باشد.

سرپرست پلیس فتا استان قزوین توصیه کرد: شهروندان از فروشگاه‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی، خریدهای اینترنتی را خود را انجام دهند و به طور حتم نرم افزارهای مورد نیاز خود آن را از منابع معتبر خریداری و دانلود کنند و از هر منبع نامعلومی دریافت نکنند.

سرهنگ فرهودی از کاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

نظر شما