مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری معدنی وزارت صنعت در جمع بهره برداران معادن گلستان:

منع قانونی پرداخت تسهیلات با پروانه بهره برداری وجود ندارد/ بانک ها نمی پذیرند

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۵:۰۸:۲۸
کد خبر: ۸۵۷۷۴۶
منع قانونی پرداخت تسهیلات با پروانه بهره برداری وجود ندارد/ بانک ها نمی پذیرند
فرید دهقانی گفت: منع قانونی برای پرداخت تسهیلات با پروانه بهره برداری وجود ندارد اما بانک ها بنا بر برخی دلایل ماهیتی این موضوع را نمی پذیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فرید دهقانی در جمع بهره برداران معادن گلستان اظهار کرد: ضمانت نامه صندوق سرمایه گذاری معدنی وزارت صنعت در بین 8 بانک مورد پذیرش است.

وی در رابطه با پرونده البرز شرقی گفت: مباحث مربوط به تجهیز و ایمنی معادن ذغال سنگ و همچنین مباحث مربوط به اعتبارات اکتشافی از محل وجوه اداره شده سازمان برنامه و بودجه که در اختیار سازمان صمت قرار میگیرد حل خواهد شد.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری معدنی وزارت صنعت ادامه داد: در سال های گذشته مبلغی از وجوه اداره شده به صورت انباشته در اختیار معاونت معادن و صنایع معدنی قرار داشت و به واسطه بانک عامل ( بانک صنعت و معدن ) در اختیار این سه بخش قرار میگرفت اما در سال 96 این پول با درخواست سازمان برنامه و بودجه به دلیل اینکه در بانک صنعت و معدن بلااستفاده مانده بود به خزانه برگشت خورد.

دهقانی اذعان داشت: در اواخر سال 97، موافقت نامه ای ما بین صندوق سرمایه گذاری معدنی وزارت صنعت و معاونت معدنی با سازمان برنامه و بودجه به مبلغ 20 میلیارد تومان بسته شد وبه دلیل اینکه بانک توسعه تعاون تسهیلگری بیشتری دارد، بانک عامل از صنعت معدن به بانک توسعه تعاون تغییر داده شد.

وی در این خصوص اضافه کرد: بیمه نامه ها برای معاونت معدنی ارسال و با بانک توسعه تعاون قرارداد بسته شده است و به محض واریز مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه اقدامات ارائه تسهیلات عملی خواهد شد.

وی در رابطه با کمکهای فنی و اعتباری وجوه داده شده اکتشاف گفت: وام های بالای نرخ 16 درصد برای اکتشاف به صرفه نیست و ضمن اینکه بانکها اعطای وام از محل منابع داخلی را برای مقوله اکتشاف نمیپذیرند.

مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری معدنی وزارت صنعت افزود:  در سال گذشته 40 درصد بروکراسی اداری در مراحل دریافت تسهیلات برای حل پروژه های ارجاعی به صندوق و تسهیلگری در بخش معدن را کاهش داده ایم.

وی در رابطه با اعطای سرمایه در گردش به واحد های تولیدی تصریح کرد: در سال های گذشته این سرمایه به واحد های تولیدی داده نمیشد اما از سال 97 صندوق نسبت به ارائه ضمانتنامه جهت اخذ سرمایه در گردش برای واحد های تولیدی با شرایط اعطای بیمه نامه برای بخش بهره برداری و فرآوری اقدام کرده است.

وی افزود: منع قانونی برای پرداخت تسهیلات با پروانه بهره برداری وجود ندارد اما بانک ها بنا بر برخی دلایل ماهیتی این موضوع را نمی پذیرند.

دهقانی در پایان در خصوص عدم مراجعه حضوری متقاضیان و صرفه جویی در وقت اظهار کرد: مراحل ثبت نام به صورت انلاین انجام میشود و تمامی متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت صندوق در بخش ثبت نام و اخذ تسهیلات مراجعه نمایند و همچنین کلیه فرایند ها و مسیر اخذ وام را دنبال کنند و در صورت بروز مشکل میتوانند با تماس تلفنی مشکل خود را اعلام نمایند.

خبرنگار: علی اصغر سلیمانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز