فرماندار کامیاران:

مجتمع شیلات پالنگان تجهیز می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ - ۱۶:۴۶:۰۸
کد خبر: ۸۵۷۷۵۶
مجتمع شیلات پالنگان تجهیز می شود
فرماندار کامیاران گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز مجتمع شیلات پالنگان به دستگاه اوزن ساز و تصفیه آب رودخانه در ورودی مجتمع اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران گفت: اجرای طرح تجهیز مجتمع شیلات پالنگان به دستگاه اوزن ساز و تصفیه آب رودخانه در ورودی مجتمع نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است که یک میلیارد تومان آن توسط دولت تامین و یک میلیارد تومان دیگر آن باید با مشارکت مزرعه داران و تعاونی ها تامین شود.

او با اشاره به اینکه اوزن دو کاربرد مهم تصفیه کنندگی و بهبود کیفیت آب را در پرورش آبزیان دارد، افزود: اوزن به منظور غیر فعال سازی عوامل بیماری زا برای ماهی، اکسید کردن پسماند ارگانیک شامل رنگ و نیتریت، به آب های سیستم پرورش ماهی افزوده می‌شود.

الماسی در خصوص دیگر مزایای دستگاه اوزن ساز اضافه کرد: کاهش فعالیت میکروبی در آب به دلیل اکسیدکنندگی بالای اوزن، افزایش نرخ بقای ماهی و دیگر آبزیان همچون میگو، بهبود ته‌نشینی و جداسازی مواد جامد، از بین بردن ترکیبات ارگانیک حل شده در آب، کاهش رنگ، دفع نیتروژن نیتریت (ماده‌ای سمی برای بیشتر ماهی‌ها)، دفع جلبک و نمونه های دیگر موجودات ریز شناور در سطح آب از جمله مزایای این دستگاه است.

فرماندار کامیاران یادآور شد: این شهرستان دارای یک مجتمع شیلات در روستای پالنگان است که در این مجتمع ۵۴ مزرعه با تولید یک هزار و ۲۰۰ تن ماهی سردآبی در سال مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ۱۴ مزرعه خُرد نیز در این راستا فعالیت می کنند، تاکید کرد: در این ۱۴ مزرعه نیز سالانه ۶۰۰ تُن ماهی (عمدتاً قزل آلا) تولید می شود.

نظر شما