مجتمع زیاران می تواند به عنوان بارانداز گوشت کشور تبدیل شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۲:۴۶:۵۲
کد خبر: ۸۶۰۹۵۸
مجتمع زیاران می تواند به عنوان بارانداز گوشت کشور تبدیل شود
سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین گفت: مجتمع گوشت زیاران به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های دامی ایران می تواند به عنوان بارانداز گوشت کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استاندار قزوین روز شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات مجتمع گوشت زیاران که با حضور استاندار قزوین برگزار شد، افزود: این مجتمع می تواند بخش قابل توجهی از گوشت مورد نیاز کشور را تامین کند و از این رو واحدی مهم به شمار می رود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین همچنین به مشکلات فواصل قانونی راه با مجتمع کشتارگاه زیاران پرداخت و گفت: روی جاده جدید که طرح اجرا می شود نمی توان تصمیم گیری کرد، اما در مورد جاده قدیم تا مجموعه زیاران باید یک کارشناسی ارزش صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه هنوز شرکت پشتیبانی دام و دامپزشکی کشور به ظرفیت و پتانسیل گوشت زیاران پی نبرده است و این درحالی است که این مجموعه می تواند به عنوان بارانداز گوشت کشور راه‌اندازی شود.

علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست افزود: آزادراه قزوین آبیک تحت نظارت قرارگاه خاتم الانبیاء قرار دارد و در سه فاز اجرا می شود.

وی تاکید کرد: از ابتدا نیز قرار بود که اقدامات عمرانی راه آبیک به مجموعه کشتارگاه زیاران آسیبی وارد نکند و شاید بتوان این موارد را با نشستی مشترک مرتفع نمود. وی تاکید کرد: مشکلات فواصل جاده با مجموعه گوشت زیاران و تاسیس بارانداز ملی گوشت در این مجتمع باید با جزییات عنوان شده و در نشست مشترک دیگری مورد بررسی قرار گیرد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین نیز در این نشست با اشاره به ضرورت حمایت ویژه از واحدهای تولیدی بویژه در بخش کشاورزی که تامین امنیت غذایی جامعه را برعهده دارند، خواستار رسیدگی مدیران دیربط برای حل مشکلات این مجتمع دامی شد.

علی تقوی فرد مدیرعامل مجموعه گوشت زیاران نیز در این نشست گفت: آب منظقه برای پرورش پولت کافی نیست و این مجتمع به لحاظ وسعت نیازمند آب بیشتری است.

وی مشکل دیگر این مجتمع را در حوزه جاده عنوان کرد و افزود: خروجی‌های زیادی که در آزادراه آبیک ایجاد شده مشکلاتی را به وجود آورده است و فواصل قانونی با مجتمع گوشت زیاران رعایت نشده است.

تقوی فرد همچنین به قابلیت مجموعه زیاران به عنوان بارانداز گوشت در کشور اشاره کرد و گفت: این مجتمع می‌تواند تنظیم وارداتی و توزیع لاشه‌های وارداتی کل کشور را برعهده بگیرد.

مدیرعامل گوشت زیاران همچنین یادآور شد: امکان بارانداز گوشت زیاران به صورت کشوری وجود دارد، اما دامپزشکی معتقد است که لاشه نباید وارد و خارج شود، بلکه برای توزیع باید بسته بندی شود و این درحالی است که امکان بسته بندی بیشتر از ۴ تا ۱۰ تن گوشت لاشه در روز وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز