در خردادماه امسال؛

۲۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۰:۴۸:۴۱
کد خبر: ۸۶۱۹۱۶
۲۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین به ثبت رسید
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از ثبت بیش از ۲۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین طی خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛علی برجعلیزاده سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در این خصوص اظهار داشت: دستگاه های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رسانند. بر اساس اطلاعات دریافتی از ۵۹ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در خرداد ماه سال جاری ۲۵ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۸۰۸ وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راهها ۲۰ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۱۷ تردد معادل ۷۹.۸ درصد کل تردد استان بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان ترافیک در خرداد ماه سال جاری مربوط به ۱۴ خردادماه بوده است در این روز آزاد راه قزوین – کرج «رفت و برگشت» با ثبت تردد ۱۱۵ هزار و ۲۵۶ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

برجعلیزاده بیان کرد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۳ میلیون و ۲۲۹ هزار تردد معادل ۱۲.۷ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور بوئین‌زهرا – ساوه و بالعکس با ۱۴۷ هزار و ۸۳ وسیله «معادل ۴۴.۵ درصد»، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

وی درهمین راستا افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک «تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند» در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل ۵۹۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در خرداد ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۴۲۶ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

برجعلیزاده متوسط سرعت تردد در آزاد راهها را ۸۵ و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را ۷۰ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۲ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان- قزوین بوده است.

در ماه گذشته ۲۵.۸ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با ۸۴۶ هزار و ۲۹۴ وسیله نقلیه «معادل ۴۷ درصد» بوده است.

 

نظر شما