در حاشیه برگزاری نماز جمعه؛

آیت الله میرعمادی از بانوی ورزشکار با اخلاق لرستانی تقدیر کرد

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۲۲:۱۱:۴۰
کد خبر: ۸۶۹۸۲۹
آیت الله میرعمادی از بانوی ورزشکار با اخلاق لرستانی تقدیر کرد
نماینده ولی فقیه در لرستان وامام جمعه خرم آباد از آزیتا شکاری بانوی ورزشکار بااخلاق که از دست دادن به نامحرم دررقابتهای جهانی ممانعت کرده بود ، تقدیرکرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ آیت الله میرعمادی در حاشیه برگزاری نماز جمعه از این بانوی اخلاق مدار در جمع ورزشی ها تجلیل کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بااشاره به اینکه ‍ بانوان ورزشکار ایرانی با پوشش اسلامی در عرصه‌های  بین‌ المللی ، سفیران فرهنگ عفاف و حجاب زن ایرانی هستند با تجلیل از حرکت ارزنده  آزیتا شکاری بانوی  ورزشکار  که  در مسابقات بین المللی با به نمایش گذاشتن عفاف زنان مسلمان از دست دادن با نامحرمان ممانعت کرد ؛اظهار کرد : این بانوی ورزشکار علاوه بر کسب مدال قهرمانی ؛مدال عفاف و حجاب بانوان ایرانی را کسب کرد و با حرکت ارزشمند خود اقتدار و جایگاه ارزشمند زن مسلمان را به نمایش گداشت و قطعاً افتخاری بالاتر را در لیست قهرمانی‌های خود ثبت کرد.

آیت الله سید احمد میرعمادی افزود :امروز نیز اقدام پسندیده آزیتا شکاری بانوی ایرانی و زن غیور لرستانی یک‌بار دیگر فضای مجازی را در برگرفت و برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات بانوان ایرانی رقم‌زد.

او افزود:  این بانوی لرستانی در ششمین دوره بازی‌های جهانی کارگری در تورتوسای اسپانیا، در پایان مسابقات جودو و در زمان توزیع مدال وزن ۵۷ – کیلوگرم بانوان، زمانی که مسئول برگزاری مسابقات که مردی مسن بود و مدال را به او اهدا کرد، دست خود را جلو آورد تا به او دست بدهد اما این زن غیرتمند لرستانی و ملی‌پوش جودوی بانوان کارگری از دست دادن به او امتناع کرد؛مسئول مسابقات این حرکت بانوی جودوکار ایران را توهین به خود تلقی و اعلام کرد در مراسم توزیع مدال سایر اوزان حضور نمی‌یابد؛ این اقدام پسندیده آزیتا شکاری سبب واکنش ورزشکاران و مربیان ایرانی شد و اقدام او را تحسین کردند.  

 

تجلی حجاب بر سکوی قهرمانی

 

آیت الله میرعمادی گفت: آری، دین مبین اسلام به معنای منزوی کردن زن نیست بلکه با پوشش اسلامی و حجاب به دنبال عزت و غرورآفرینی برای زن است، بسیاری از ورزشکاران کشورمان نیز با پایبندی به دستورات دینی با حجاب کامل و حتی بعضاً با چادر درصحنه مسابقات حضور می‌یابند و افتخار آفرینی می‌کنند؛مقام معظم رهبری ۱۳۹۱/۱۲/۲۱ در دیدار با مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک در راستای حضور ورزشکاران زن درصحنه مسابقات فرمودند: این مسئله‌ بانوان و دختران ورزشکار ما که باحجاب در میدان می‌روند، خیلی چیز مهمی است. من نمی‌دانم کسانی که درصدد ارزیابی حوادث کشورند، یک ارزیابی درستی از این قضیه دارند یا نه. این، فوق‌العاده است؛در کشوری از کشورهای اروپا، یک زنی را به جرم باحجاب بودن، جرأت می‌کنند چاقو می‌زنند و او را می کُشند؛ آن‌هم در دادگاه و جلوی چشم قاضی! اینجوری است. خجالت نمی کشند؛ در دانشگاه، در ورزشگاه، در پارک، در خیابان، به‌حکم قانون - قانونی که جعل کرده‌اند - متعرض زن محجبه می‌شوند؛آن‌وقت در این فضا، توی این کشورها، یک زن محجبه در موضع قهرمان بر روی سکوی قهرمانی می‌ایستد و همه را وادار می‌کند به اینکه او را تکریم و تجلیل کنند. این چیز کمی است؟ این چیز کوچکی است؟ این کار خیلی باعظمت است. واقعاً همه باید قلباً از زنان ورزشکار ما که در میدان‌ها باحجاب، با عفاف، بامتانت و باوقار حاضر می‌شوند، تشکر کنند.

لازم به ذکر است دراین مراسم کریمی سرپرست ورزش و جوانان لرستان، سرهنگ داوودی مسئول بسیج ورزشکاران استان،  کردی رییس هیات جودو لرستان و جمعی دیگر از ورزشکاران حضورداشتند.

 

نظر شما