نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

علمای اهل سنت هم حوائج خود را از امام رضا(ع) می‌گیرند

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۲۳:۰۱:۵۸
کد خبر: ۸۷۰۳۴۶
علمای اهل سنت هم حوائج خود را از امام رضا(ع) می‌گیرند
امام رضا (ع) در زمان حیات خود عامل وحدت بین مسلمین بود و بعد از شهادتش هم مظهر اتحاد و مودت است و علمای بزرگ اهل سنت هم به زیارت امام رضا (ع) رفته و از حضرت حوائج خود را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در همایش «امام رضا (ع) از منظر شیعه و اهل سنت» که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، وحدت را نیاز ضروری امروز جامعه دانست و اظهار داشت: برگزاری همایش‌ها در کشور باید در جهت تحکیم وحدت باشد و در وضعیت امروز جامعه بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همدلی میان مردم نیازمندیم که با هوشیاری علمای شیعه و اهل سنت این مسئله در استان آذربایجان‌غربی محقق شده است.

وی بیان داشت: عظمت اسلام در سایه وحدت مسلمین به دست می‌آید و دهه کرامت فرصت مناسبی است با برگزاری جلسات متعدد میان علمای شیعه و سنی این اتحاد را بیش از گذشته نمود داد و امام رضا (ع) به نماد وحدت بین شیعه و سنی تبدیل شده است.

امام جمعه ارومیه افزود: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه مردم را به وحدت فرا می‌خواند از اینکه با هم اختلاف داشته باشند و قدرت آن‌ها مستهلک شود هشدار می‌دهد و به خواندن تاریخ کذشتگان دعوت می‌کند و بیان می‌دارد، که بنگرید و ببیند که عده‌ای در گذشته در سایه وحدت به یک قدرتی رسیده بودند اما وقتی در بین آن‌ها اختلاف رواج یافت خدای متعال لباس کرامت را از تن‌ آن‌ها خارج کرده و قدرتشان از بین رفت.

وی ادامه داد: باید برای تحکیم وحدت روی اشترکات بین مذاهب تاکید شود و برگزاری مراسمات وحدت یکی از این راهکارها است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امام رضا (ع) در زمان حیات خود عامل وحدت بین مسلمین بود و بعد از شهادتش هم مظهر اتحاد و مودت است و علمای بزرگ اهل سنت هم به زیارت امام رضا (ع) رفته و از حضرت حوائج خود را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) زیارت خود را، زیارت رسول خدا (ص) می‌داند که هر کس حضرت را در طوس زیارت کند روز قیامت پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) او را شفاعت خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز