توصیه های مهم بهداشتی به حجاج

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۲:۲۷:۰۲
کد خبر: ۸۷۲۵۰۵
توصیه های مهم بهداشتی به حجاج
رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه با اشاره به ورود زائران ایرانی به مکه در حج ۹۸ توصیه‌هایی را به زائران حج در این شهر ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر مصطفی نادری گفت: زائران حج تمتع امسال وارد شهر مکه نیز شده‌اند که با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه لازم است مواردی را برای حفظ سلامتی خود رعایت کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا و بمنظور پیشگیری از ابتلای زائران به بیماری لازم است که حتماً به توصیه های بهداشتی که از سوی پزشکان در کاروانها و مجموعه ها به آن گوشزد می شود، توجه ویژه داشته باشند. هچنین لازم است زائران برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری تنفسی و سرماخوردگی از قرار گرفتن در معرض باد سرد کولرها خوداری کرده و برای پیشگیری از بیماریها از ماسک استفاده کنند.

نادری با اشاره به شست‌وشوی سطوح مسجدالحرام با محلول های ضدعفونی کننده گفت: حجاج بهتر است برای پیشگیری از بیماریهای تنفسی و حساسیت به محلول های ضدعفونی کننده از ماسک استفاده کنند.

رئیس بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه افزود: با توجه به گرمای هوا و تعریق بالا، توصیه می شود که زائران برای جلوگیری از جلوگیری از گرمازدگی و ناراحتی‌های کلیوی حتماً به میزان کافی مایعات مصرف کنند تا دچار مشکلاتی از جمله گرمازدگی نشوند. در همین راستا لازم است زائران حداقل روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف کرده و توجه داشته باشند استفاده از نوشابه و چای را به عنوان جایگزینی برای آب قرار ندهند.

وی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ های تنفسی نیز گفت: زائران برای خواندن نماز در مسجدالحرام از سجاده شخصی استفاده کنند و در صورتی که دچار علائم بیماری‌ های تنفسی شدند حتماً از ماسک استفاده کرده و از دست دادن با دیگر زائران و هم اتاقی ها خودداری کنند و در صورت تداوم و تشدید علائم بیماری بعد از ۲۴ ساعت حتماً به پزشک مراجعه کنند.

نادری به زائران بیت الله الحرام توصیه کرد: به منظور جلوگیری از بیماری ها بویژه بیماری‌های تنفسی زائران زمانی که از مسجدالحرام، بازار و دیگر اماکن عمومی به هتل بازمی گردند، دست‌های خود را به مدت حداقل ۳۰ ثانیه با محلول‌های شست‌وشو دهنده بشویند.

 

نظر شما