رئیس کل دادگستری گلستان در جمع محیط بانان؛

قوانین موجود در حوزه محیط زیست کارآمد نیست

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۲:۲۰:۴۳
کد خبر: ۸۷۲۶۷۹
قوانین موجود در حوزه محیط زیست کارآمد نیست
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قوانین مربوط به حوزه محیط زیست کارآمد نیست و نیازمند قوانین جدید و الزام آور در این بخش هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از دادگستری گلستان ؛ هادیهاشمیان در همایش تقدیر از محیط بانان گلستان اظهار کرد: خلاء های نظارتی را یکی دیگر از مشکلات در حوزه زیست محیطی برشمرد و گفت:  یکی از مشکلات ما در منطقه حفاظت شده جهان نما ، تفکیک نشدن وظیفه مندی محیط زیست و منابع طبیعی در این منطقه است که سبب شده سودجویان با استفاده از این خلاء  دست اندازی کنند .

وی ادامه داد: این موضوع در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار گرفته و امیدواریم به زودی برای رفع این مشکل با کمک استاندار چاره اندیشی شود .

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود با بیان این که  محیط زیست از حقوق عمومی است و باید مردم را در حفظ محیط زیست وارد کنیم گفت: بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری،  همه مردم در قالب سمن های زیست محیطی می توانند به عنوان ذی نفع در محاکم شکایت طرح کنند .

 هاشمیان با اشاره به افزایش اقبال به شکار حیوانات گفت: سمن ها می توانند با حضور پررنگ در این بخش به افزایش آگاهی های زیست محیطی مردم،جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی با زباله و پیشگیری از تخریب محیط زیست کمک کنند.

هاشمیان گفت: از سمن ها دعوت کرد علاوه بر حساسیتی که روی جنگل ها و منابع طبیعی دارند برای جلوگیری از تخریب مراتع هم وارد میدان شود و افکار عمومی را حساس کنند.

رییس کل دادگستری استان به اهتمام دستگاه قضایی استان برای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر علاوه بر کاهش ساخت و ساز ها در عرصه های جنگلی و مرتعی استان ، مجوز های تغییر کاربری زمین های کشاورزی استان هم کاهش چشمگیری داشته است .

هادی هاشمیان گفت :  در استان گلستان ،  دادگستری با راه اندازی سامانه های پیامکی و تلفنی منتظر شکایت دستگاه های متولی نمی ماند و دادستان ها بلافاصله با دریافت گزارش های مردمی،  ورود می کنند.

هاشمیان  افزود: از سال گذشته تا کنون 311 پرونده زیست محیطی در محاکم استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در دادگستری استان برای کاهش استفاده از وسایل نقلیه عمومی ، برای تشویق کارکنان دوچرخه هدیه می دهیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز