در نشست استاندار مازندران با سفیر اتریش در رامسر مطرح شد؛

انعقاد سه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین مازندران و اتریش

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۶:۰۹:۵۳
کد خبر: ۸۷۸۰۲۶
انعقاد سه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین مازندران و اتریش
در نشست استاندار مازندران با سفیر اتریش در رامسر سه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین مازندران و اتریش منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از رامسر؛ ساعتی پیش و در محل فرمانداری نوشهر احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران، و اشتفان شولتز، سفیر اتریش در ایران،  در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی میان استان مازندران و کشور اتریش دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار حسین‌زادگان گفت: از پیام سفیر محترم اتریش که در روزهای بحران سیل، اولین سفیر اروپایی بودند که با سیل زدگان مازندرانی اعلام همدردی کردند، قردردانی می‌کنم.

در ادامه استاندار مازندران پیشنهاد پیمان خواهرخواندگی 3 شهر مازندران با 3 شهر در کشور اتریش در حوزه‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی را مطرح کرد و گفت: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی ایران در  مازندران تولید می‌شود و از لحاظ گردشگری نیز پر گردشگرترین نقطه ایران محسوب می‌شود. مازندران قابلیت های بسیاری در زمینه گردشگری، کشاورزی و صنعت برای تبادل تجاری و اقتصادی با اتریش دارد.

حسین‌زادگان ادامه داد: اتریش همواره ارتباط تاریخی و فرهنگی قابل احترامی با ایران داشته است.

سفیر اتریش هم در این نشست گفت: می‌خواهیم حق ایران در ارتباطات بین‌المللی را بصورت عملیاتی جامه عمل بپوشانیم و مردم ایران باید منافع برجام را ببینند و در ارتباط و سفرهای خود به دنبال تحقق این مهم هستیم.

اشتفان شولتز ادامه داد: شباهت‌های بسیاری میان اتریش و مازندران ‌در حوزه گردشگری وجود دارد که با شناخت و درک بهتر از ظرفیت‌ها می‌توان آن را توسعه بخشید. بیش از 60 سال انجمن فرهنگی ایران و اتریش فعال است. رویدادهای مشترک فرهنگی و هنری می‌توان با مازندران تعریف کرد.

 وی در پایان گفت: پاسخ اتریش به اقدامات آمریکا این است که تا جایی که می‌توانیم به استان‌ها سفر کنیم و با برقراری ارتباط با بنگاه‌های اقتصادی به دنبال راهکاری در رفع این مشکلات هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز