سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبرداد :

بازنشسته شدن بیش از ۶۰ هزار معلم برای اول مهر /تسهیلات۲۰ میلیون تومانی برای ۷۰۰ معلم سیل زده

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۱۵:۱۴:۲۲
کد خبر: ۸۸۲۵۰۱
بازنشسته شدن   بیش از ۶۰ هزار معلم برای اول مهر /تسهیلات۲۰ میلیون تومانی برای ۷۰۰ معلم سیل زده
سید جواد حسینی گفت: از نظر نیروی انسانی بیش از ۶۰ هزار معلم برای اول مهر بازنشسته خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حسینی روز پنجشنبه در سفر به لرستان ودر جمع خبرنگاران ،اظهار کرد: برای اول مهر، دانش آموزان بدون کلاس ،دانش آموزان بدون معلم و دانش آموزان بدون کتاب نباید در یک کلاس هم وجود داشته باشد.

او با اشاره به استاندارد سازی نیروی انسانی ،افزود: از نظر نیروی انسانی بیش از ۶۰ هزار معلم برای اول مهر بازنشسته خواهند شد و مجموعه نیروهای وارده ۲۰ هزار نفر می باشد که تفاوت آن ۴۰ هزار نیرو است و در بحث فضاهای آموزشی هم و حضور معلمین در مدارس ما تا  اول مهر یک کلاس بدون معلم هم نباید وجود داشته باشد و از ۱۵ شهریور تا اول مهر دو هفته تمرین و آماده سازی به عنوان مانور مدارس قرار داده ایم

حسینی تصریح کرد:  از همه مسئولان بویژه از آقای درخشان مهر، زینی وند و حیدری که شبانه‌روز نهایت تلاش خود را در سیل اخیر انجام داده‌اند و از یک بحران این منطقه را نجات داده اند تشکر و قدردانی می کنم .

او بین کرد: تسهیلات۲۰ میلیون تومانی برای ۷۰۰ معلمی که در مناطق سیل زده آسیب دیده اند در نظر گرفته شده  است  و به زودی این کار صورت خواهد گرفت و مطالبات انباشته شده فرهنگیان مناطق سیل زده لرستان در اولویت قرار دارد.

سرپرست وزرات  آموزش و پرورش با اشاره به جذب نیروهای خدماتی برای اول مهر ،خاطر نشان کرد:  ۵ هزار نیروی خدماتی به کار گرفته خواهد شد این تعداد با یک سری شاخص ها برای مناطق توزیع خواهند شد و سهمیه لرستان برای ۱۶ تا شاخص و بر اساس نیاز انجام می گیرد .

او ادامه داد: ۱۰۰ عدد کانکس برای بحث سیل و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اهداء شده است و  استان لرستان ۶۲ کانکس دیگر نیاز دارد  که بزودی ارسال خواهد شد.

حسنی گفت: در نظام تعلیم و تربیت که کار آن پرورش سرمایه انسانی است و سرمایه انسانی خود را مدام از لحاظ دانشی، بینشی و توانشی  ارتقا می بخشد و حتماً تلاش خواهیم کرد که فرزندان فرهنگیان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از امتیاز ویژه ای برخوردار شوند.

 

 

نظر شما