انتصاب مدیران دستگاه‌های قزوین با شفاف سازی صورت گیرد

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۲:۵۳:۴۹
کد خبر: ۸۸۳۴۸۶
انتصاب مدیران دستگاه‌های قزوین با شفاف سازی صورت گیرد
رییس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: معمولا در انتخاب مدیران دستگاه‌ها از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مشاوره و نظرخواهی صورت می گیرد اما این مساله باید با شفاف سازی همراه باشد تا شائبه ای در این زمینه ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛سیده حمیده زرآبادی رئیس مجمع نمانیندگان استان قزوین در نشست مجمع نمایندگان استان قزوین بمناسبت روز خبرنگار افزود:مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاب وزرا نیز بنا بر وظیفه با خرد جمعی تصمیم گیری کرده و رایزنی های لازم را قبل از معرفی فرد به صحن مجلس انجام می دهد.
 وی اضافه کرد: متاسفانه امروز در خصوص بسیاری از برنامه ها که با توجه به شرایط اقتصادی کشور تصمیم گیری و اجرا می شود اطلاع رسانی لازم صورت نمی گیرد و همین مساله شائبه های زیادی را میان مردم ایجاد می کند.
این نماینده اضافه کرد:به عنوان مثال امروزه در حوزه مجلس با توجه به وضعیت اقتصادی کشور شاهد کاهش ۳۰۰ درصدی سفرهای خارجی نمایندگان هستیم و صرفه جویی های زیادی نیز در سایر هزینه های مجلس صورت گرفته است که باید به اطلاع مردم رسانده شود.
 زرآبادی گفت: براساس گزارش مجلس، بیشترین کلید واژه طرح شده در مجلس شورای اسلامی کلمه فساد بوده اما برخلاف انتظارات،چندان خروجی موثر و مفیدی نداشته است.

وی افزود: امروزه برای مقابله با فساد در همه دستگاه های اجرایی، قضایی، نظارتی و امنیتی عزمی جدی ایجاد شده و در این راستا همراهی و همکاری رسانه ها نیز بسیار موثر خواهد بود.

این نماینده با اشاره به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات،افزود: این قانون کمک می کند تا از رسانه ها نسبت به اخباری که منتشر می کنند صیانت شود.
 زرآبادی خاطر نشان ساخت:پیگیری این قانون برای خبرنگاران از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده که اقدامات لازم در خصوص آن انجام شده است.

به گفته وی، متاسفانه نگرشهای موجود نسبت به برخی موضوعات خاص بیشتر امنیتی بوده در حالی که این مساله باید مورد بازنگری لازم قرار گیرد.
 این نماینده مجلس اضافه کرد: برخی از معضلات خبرنگاران مانند بیمه در سطح ملی مطرح بوده و باید به صورت کلان مرتفع شود اما بخش دیگری از مشکلات این صنف مانند مسکن را می توان در استان حل و فصل کرد.
 زرآبادی با اشاره به معضل تعاونی مسکن خبرنگاران استان قزوین، اظهار داشت: به نظر می رسد می توان با ورود معاونت سیاسی استانداری، شهرداری و مجمع نمایندگان این معضل را تعیین تکلیف کرد.
 ‌وی اخلاق رسانه ای را سرلوحه کار خبرنگاران دانست و تصریح کرد: باید خبرنگاران با رعایت اخلاق رسانه ای از انتشار اخبار نادرست و غیر مطمئن پرهیز کرده و اخلاق حرفه ای در کنار اخلاق رسانه ای را دو مولفه برای موفقیت در کار خود بپندارند.
در ادامه، خبرنگاران حاضر در جلسه مسایل و مشکلات خود را پیرامون صنف خود مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز