۲۴ ساعت بعد از انتصاب؛

حضور مدیرکل جوان ورزش و جوانان خراسان جنوبی در خبرگزاری برنا و خانه جوان / اولویت ما توسعه ورزش بانوان، تقویت سمن ها و مراودات ورزشی با کشور افغانستان است

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۱۶:۳۵:۳۸
کد خبر: ۸۸۳۶۲۹
حضور مدیرکل جوان ورزش و جوانان خراسان جنوبی در خبرگزاری برنا و خانه جوان /  اولویت ما توسعه ورزش بانوان، تقویت سمن ها و مراودات ورزشی با کشور افغانستان است
حسن عزیزی از برنامه خود و مراودات ورزشی با کشور افغانستان خبر داد و بیان کرد: طی 9 ماه آینده برنامه ریزی خواهیم کرد که با کشور افغانستان برنامه های مشترکی با محوریت ولایت فراه اجرا کنیم
به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و مریم زربان مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری برنا و خانه جوان بازدید کردند.

در این بازدید پس از ارائه گزارش عملکرد فعالیت 8 ماه خبرگزاری برنا به حسن عزیزی مدیر کل جدید ورزش و جوانان خراسان جنوبی؛ عزیزی خبرگزاری برنا را یکی از باوزان قدرت اداره کل در تحقق سیاست های دولت و نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: ورزش به خودی خود یک رسانه و جوانان بیشترین مخاطبین رسانه و خبرگزاری برنا به عنوان بازوی رسانه ای وزارت ورزش و جوانان در اطلاع رسانی، اگاهی بخشی و مشارکت جوانان است.

 وی با اشاره به اینکه جوانان بیشترین خبرگزاری برنا می تواند سیاست های دولت را در ترویج نشاط اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی را تحقق ببخشد افزود: ورزش نبض و نظم زندگی است.

عزیزی با بیان اینکه یکی از مشکلات خراسان جنوبی عدم وجود فعالیت های ورزشی در سند خانوار است ادامه داد: زیرساخت های خوبی در استان وجود دارد اما هنوز نوع استفاده مردم و اهمیت آنها نسبت به ورزش فراهم نشده است. وی با نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ ورزش اشاره کرد و گفت: ما باید سبک زندگی رامردم خراسان جنوبی را با ورزش متحول کنیم. وی به توسعه ورزش با 7 محوریت راهبردی اشاره کرد و افزود: مهمترین اولویت ما ورزش همگانی است که از میان ورزش بانوان برای ما اولویت دارد. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از آمایش سرزمینی فضا و مکان های ورزشی دستگاه های اجرایی استان تا سه ماه دیگر خبرداد و بیان کرد: توسعه ورزش تربیتی مبتنی بر فعالیت های رسمی همچون مدارس، مهدکودک ها، دانشگاه ها، روستایی و عشایری یکی دیگر از اولویت های ورزشی استان دانست.

عزیزی با اشاره به اینکه ما به دنبال مهارت های حرکت پایه در حوزه استعدادیابی در رده های خردسالان، نوجوانان را دنبال می کنیم افزود: در المپیاد کشور 37 رشته ورزشی تیم های مختلفی به مسابقات کشوری اعزام می کنیم.

وی ادامه داد: توسعه ورزش قهرمانی را سومین اولویت اداره کل دانست و بیان کرد: توسعه ورزشی قهرمانی آکادمیک انجام می شود که در همین راستا طرح آمایش سرزمینی رشته های مختلف ورزشی را داریم که با توجه به سیاست های وزارت ورزش دنبال می کنیم و به سمت و سویی می رویم که بهره وری و بیشترین خروجی را از آن ببریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای سرمایه گذاری کنیم می تواند خراسان جنوبی را به توسعه برسانیم یادآورشد: شهرستان های که توانایی برگزاری مسابقات ملی منطقه ای داشته باشند در آنجا اجرا خواهیم کرد. وی از  مراودات ورزشی با کشور افغانستان خبرداد و بیان کرد: طی 9 ماه آینده برنامه ریزی خواهیم کرد که با کشور افغانستان برنامه های مشترکی با محوریت ولایت فراه اجرا کنیم.

وی با تاکید به توسعه ورزش بانوان اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه خیلی از زیرساخت ها در اختیار ورزش بانوان قرار نمی گیرد که ما به دنبال عدالت توزیع امکانات به بانوان، تقویت نواب رئیس هیات، تخصیص 50 درصد از منابع هیات به بانوان هستیم و شاخص توسعه ورزش بانوان در توسعه ورزش استان مد نظر قرار می گیرد. وی تاکید کرد: با توسعه ورزش بانوان تحکیم بنیاد خانواده، سلامت خانواده افزایش می باد و جامعه سالمی را به دنبال خواهیم داشت.     

توسعه مشارکت های نهادمند اجتماعی جوانان استان

عزیزی به حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: توسعه مشارکت های نهادمند اجتماعی جوانان استان یکی از مهمترین و اولویت اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی دانست. حسن عزیزی عنوان کرد: نشاط اجتماعی، توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار، مطالبه گری اجتماعی، ارتقا آگاهی شهروندان و پاسخگویی نیازمند ساختارهای سمن ها هستیم. وی با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد نقش موثری در این موارد دارند خاطرنشان کرد: ارتقاء توانمندی ها و مهارت یکی از مهمترین اولویت های ما برای سمن ها است. مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به تصمیم سازی های سمن ها تاکید کرد و گفت: عملیاتی کردن برنامه های سمن ها باید با شرایط فرهنگی اجتماعی شهرستان ها باشد.

عزیزی گفت: در شهرستان های 11 گانه استان بیشتر به نشاط اجتماعی و کسب و کارها، هویت دینی ملی و انقلابی مهمترین عواملی است که باید به آن بپردازیم. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به وظایف این اداره کل اشاره کرد و یادآورشد: نقش ما در برابر جامعه خراسان جنوبی فرهنگسازی، ساختار سازی در حوزه تسهیلگری و ظرفیت سازی دنبال می کنیم. عزیزی گفت: نخبگانی جوانان می توانند به رونق تولید، افزایش اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی به دولت کمک بکنند. وی با بیان اینکه هیات ورزشی و سمن ها می توانند در حوزه فرهنگسازی موج آفرینی بکنند ادامه داد: در حوزه ساختارسازی بدنه بسیاری از هیات ورزشی، نواب رئیس، دبیران و خزانه داران دچار چالش هایی هستیم که با برگزاری مجامع با حضور روسای فدارسیون ها، انتخابات کاملا  آزادانه با احراز و شایستگی ها اخلاقی و فنی به عنوان رئیس هیات استانی انتخاب شود.

عزیزی با اشاره به اینکه در سازمان های مردم نهاد به دنبال جوانان نخبه و علاقه مند هستیم تصریح کرد: این افراد در قالب سمن ها براساس نیاز روز جامعه به مردم خدمت ارائه دهند. مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به حوزه تسهیلگری اشاره کرد و افزود: معرفی ظرفیت های سمن ها، برگزاری کارگاه های و واگذاری برخی از پروژه ها به جوانان می تواند به سمن ها کمک کند.

دیدار صمیمی مدیرکل ورزش و جوانان با برنا

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز