بازار جهانی کار به کدام رشته‌ها بیشتر نیاز دارد؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۱۳:۴۵:۴۳
کد خبر: ۸۸۴۳۷۲
بازار جهانی کار به کدام رشته‌ها بیشتر نیاز دارد؟
نیاز بازار کار این روزها اولویت تعیین رشته‌های دانشگاهی محسوب می‌شوند اما سوال مهم اینجاست که بازار جهانی کار به کدام رشته‌ها نیاز دارد؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ برخی از رشته‌های دانشگاهی هستند که هزینه تحصیل در آنها بسیار پایین‌تر از سایر رشته‌های دانشگاهی است و این در حالی است که بازار کار این رشته‌ها بسیار مطلوب است و درآمد کار در این حوزه نیز بسیار زیاد است.

قبولی در کارشناسی ارشد هشت رشته دانشگاهی که در پی می‌آید، تضمینی است و قیمت گذراندن هر دوره کارشناسی در آنها پایین‌تر از سایر رشته‌هاست و در مقابل، درآمد آنها نیز از سایر رشته‌های دانشگاهی بیشتر است.

۱. فناوری تجهیزات زیست پزشکی

برای تبدیل شدن به یک تکنسین متخصص در تجهیزات پزشکی لازم است که در این رشته دانشگاهی در دانشگاه تحصیل کنید. وظیفه شما این است که آیا تجهیزات پزشکی از نظر بهداشتی، کارآیی و ایمنی درست کار خواهند کرد یا خیر و نکته مهم تحصیل در این رشته این است که در بازار کار جهانی از ایمنی شغلی برخوردار هستید.

درآمد پایه کار در این رشته سالانه ۴۰ هزار دلار است و این درآمد سالانه تا ۶۵ هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

۲. طراحی مد

زندگی یک خیاط مد پر از هیجان و خلاقیت است و کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند به یادگیری مهارت‌هایی از قبیل  خیاطی، طراحی پارچه، الگوبرداری و بسیاری جنبه‌های لازم در طراحی مد می‌پردازد و این شغل هنگام همکاری با یک شرکت کارآفرینی، بسیار پرسود است.

درآمد پایه این شغل ۳۶ هزار دلار است و این درآمد می تواند تا ۶۵ هزار دلار در سال افزایش پیدا کند.

۳. شبکه و ارتباطات

تحصیل در این رشته شما را برای کار در زمینه ارتباطات آماده می‌کند و به شما تمام زیر و بم تلفن و شبکه‌های مخابراتی را آموزش خواهد داد تا بتوانید به طور موثر در این رشته فعالیت کنید و زمینه تحصیل در مقاطع بالاتر در اکثر دانشگاه‌های جهان برای این رشته وجود دارد.

درآمد پایه این شغل سالانه ۴۱ هزار و ۶۰۰ دلار است و این درآمد تا سالانه ۶۶ هزار و ۴۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

۴. سونوگرافی

یکی از روش‌های تشخیص بیماری در پزشکی است. به این روش اکوگرافی، پژواک‌نگاری و صوت‌نگاری نیز گفته می‌شود. این روش بر مبنای امواج فراصوت و برای بررسی بافت‌های زیرجلدی مانند عضلات، مفاصل، تاندون‌ها و اندام‌های داخلی بدن و ضایعات آنها پی‌ریزی شده‌ است. سونوگرافی در حاملگی نیز کاربردهای وسیعی دارد. همچنین امروزه سونوگرافی کاربردهای درمانی نیز دارد.

درآمد پایه این شغل ۵۰ هزار و ۲۰۰ دلار است و این درآمد تا ۶۶ هزار و ۸۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

رشته دانشگاهی

۵. بهداشت و ایمنی

بهداشت و ایمنی شغلی برای اطمینان از رعایت صحیح قانون و ایمنی است و متخصصان این شغل بیشتر در محیط کارخانه‌ها‌ کار می‌کنند و عوامل متعددی را بررسی می‌کنند؛ از هوا و آب گرفته تا مصرف مواد شیمیایی.

این شغل در بازار کار کنونی کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی بسیار پرسود است و درآمد پایه این کار ۵۰ هزار و ۳۰۰ دلار است و این درآمد سالانه تا ۶۸ هزار و ۲۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

۶. بهداشت دندان

متخصصان بهداشت دندان درست در کنار دندانپزشکان کار می‌کنند. آنها برای انجام پاکسازی، ارزیابی سلامت لثه و آموزش مراقبت مناسب از دندان کار می‌کنند. آنها در واقع دست راست دندانپزشک هستند و شغل آنها در حال حاضر یکی از پرتقاضاترین شغل‌ها در بازار کار جهانی است.

درآمد پایه در این شغل سالانه ۶۱ هزار و ۳۰۰ دلار است و این درآمد تا ۶۸ هزار و ۷۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

۷. اقتصاد

رشته اقتصاد از میان رشته‌های نام برده شده بهترین بازار کار را دارد چرا که تحصیل‌کردگان در این رشته می‌توانند در زمینه‌های بانکی، مالی، حسابداری و ... فعالیت کنند و شغل آنان می‌تواند به یکی از پردرآمدترین شغل‌ها تبدیل شود.

درآمد پایه این شغل ۳۶ هزار و ۸۰۰ دلار است و این درآمد سالانه تا ۷۱ هزار و ۱۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

۸. مدیریت ساخت و ساز

مدرک مدیریت ساخت و ساز شما را برای مدیریت ساخت و ساز املاک تجاری و مسکونی آماده می‌کند. شما اصول اولیه تجارت و همچنین مهارت‌های فنی را می‌آموزید و این حرفه، بازار کار مطلوبی دارد.

درآمد پایه این شغل ۴۳ هزار و ۹۰۰ دلار است و درآمد آن سالانه تا ۷۱ هزار و ۲۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.

 

نظر شما