۱۰ درصد جمعیت دنیا چپ دست هستند

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۱۷:۳۵:۰۰
کد خبر: ۸۸۴۳۷۶
۱۰ درصد جمعیت دنیا چپ دست هستند
نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس ضمن بزرگداشت روز چپ‌ دست‌ها گفت: امکانات آموزشی- خدماتی و حتی رفاهی برای چپ‌دست‌ها تعبیه نشده است با اینکه 10 درصد جمعیت دنیا چپ دست هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ معصومه آقاپور علیشاهی ضمن گرامیداشت بیست و دوم مرداد ماه (سیزدهم آگوست) روز چپ دست‌ها و با بیان اینکه جز نمایندگان چپ‌دست هستم، اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی دنیا 10 درصد از جمعیت کل جهان چپ دست هستند که از این میان 3 درصد را زنان شامل می‌شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات چپ دست‌ها در جامعه، تصریح کرد: خواسته‌ 90 درصد از چپ دست‌ها اصولا در جامعه عملیاتی نشده است، تنها حدود 5 سال است که در فرم‌های کنکور گزینه چپ دستی ذیل گزینه‌های معلولیت‌ها مطرح شده تا میزی که روز کنکور در اختیار آنها قرار می‌گیرد، مناسب و درخورد باشد البته که چپ دستی معلولیت نیست.

آقاپور افزود: متاسفانه در ارتباط با وسایل که استفاده عموم دارد نیز شرایط برای چپ دست‌ها در نظر گرفته نشده است حتی در مجلس شورای اسلامی هم مانیتور و امکانات برای نمایندگان چپ دست تعبیه نشده است زیرا اذعان دارند که تغییر در ترکیب موجود موجب بروز مشکل در دوربین‌ها می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مسئولان مربوطه باید توجه خاص به چپ دست‌ها داشته باشند، به ویژه مسئولان آموزشی و فرهنگی در تعبیه وسایل آموزشی و حتی وسایل رفاهی باید شرایط چپ دست‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل آنها رسیدگی شود به ویژه کودکان دبستانی و جلسات کنکور زیرا فرد را با چالش جدی روبه رو می‌کند.

نظر شما