رئیس دانشگاه پیام نور کشور در دیدار با استاندار اصفهان مطرح کرد؛

مهارت آموزی،اولویت دانشگاه پیام نور است/ آمار بالای بیکاری نتیجه بی توجهی دانشگاه به نیاز جامعه است

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۳:۰۹:۴۷
کد خبر: ۸۸۴۶۹۴
مهارت آموزی،اولویت دانشگاه پیام نور است/ آمار بالای بیکاری نتیجه بی توجهی دانشگاه به نیاز جامعه است
رئیس دانشگاه پیام نور کشور در دیدار با استاندار اصفهان بر لزوم مهارت آموزی دانشجویان در مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، رئیس دانشگاه پیام نورگفت: مهارت افزایی در دانشگاه‌ها مورد تاکید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد ودر این راستا دانشگاه پیام نور برنامه هایی را تدارک دیده است.

محمدرضا زمانی گفت: دانشگاه پیام نور با کانون کارفرمایان ایران قراردادی منعقد کرده است تا دانشجویان بر اساس تخصص تحصیلی خود دوره های کارآموزی را زیر نظر کانون کارفرایان ایران فرا بگیرند .

وی خاطرنشان کرد: برای فارغ التحصیلان نیز با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تفاهم‌نامه ای را منعقد کردیم که براساس آن تخصصی که دانشجویان برای اشتغال زایی در زمینه خاص نیاز دارند تعیین و آموزش های لازم توسط دانشگاه پیام نور به این دانشجویان ارائه می شود.

استاندار اصفهان،عباس رضایی نیز در این نشست اظهار داشت: برای جذب دانشجو، رقابت‌های درستی بین دانشگاه‌ها وجود ندارد و دانشجویان بر اساس نیازهای جامعه، ظرفیت های منطقه و استعدادها جذب نمی شوند که بی توجهی به این موضوع در آینده آمار بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی را افزایش می دهد.

وی افزود: جذب دانشجویان در مراکز آموزش عالی کشور نیازمند ساماندهی است بنابراین دانشگاه‌ها باید بر اساس نیازهای جامعه، نظام آموزشی خود را اصلاح کنند.

استاندار اصفهان همچنین نوآوری در دانشگاه‌ها را از نیازهای آموزش عالی بیان کرد و گفت: برنامه های آموزشی دانشگاه‌ها باید به گونه ای تنظیم شود که به مهارت آموزی دانشجویان کمک کند تا دانشجو پس از ورود به بازار کار با مشکلی مواجه نشود.

وی بیان کرد: خانواده‌ها با هزاران مشکل، هزینه‌های فرزندان دانشجوی خود را تامین می کنند از این‌رو انتظار دارند فرزندان آنها با کسب علم و مهارت‌های لازم آینده شغلی خود را تامین کنند.

 

نظر شما