کمک ۱۶ میلیارد تومانی نیکوکاران اردبیل به نیازمندان

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۳:۴۹:۰۰
کد خبر: ۸۸۴۷۳۱
کمک ۱۶ میلیارد تومانی نیکوکاران اردبیل  به نیازمندان
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: نیکوکاران استان اردبیل امسال بیش از ۱۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند.

به گزارش برنا،حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه نیکوکاران اردبیلی بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند در چهار ماهه امسال کمک کرده‌اند، گفت: هرچقدر کمک‌های مردمی افزایش یابد به همان میزان می‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت استان اردبیل باشیم.

او با بیان اینکه کمک‌های مردمی در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۶۷ درصد افزایش داشته است، افزود: حسن اعتماد مردم نیکوکار استان اردبیل به کمیته امداد موجب شده تا خدمات به صورت کیفی‌تر به مددجویان ارائه شود که این امر مسیر توانمندسازی خانوار تحت حمایت را هموارتر کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه مردم نیکوکار استان اردبیل بیش از ۸ میلیارد تومان به صورت نقدی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به اقشار آسیب‌پذیر کمک کرده‌اند، بیان کرد: کمک‌های نقدی رسیدگی به امور فقرا و محرومان را سرعت می‌بخشد که از تمامی خیران خواستاریم از طریق روش‌های الکترونیکی و نوین بیش از پیش به یاری مستمندان جامعه بشتابند.

دشتی با بیان اینکه کمک‌های مردمی بر اساس سرفصل‌های حمایتی این نهاد در بین ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت توزیع شده است، گفت: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیاز‌های مددجویان باشد که لازم است خیران همچون سنوات گذشته با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود این نهاد را در رفع مشکلات نیازمندان یاری کنند.

او با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی در اسرع وقت و بر اساس سیستم نیازسنجی بین خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل توزیع می‌شود، بیان کرد: سیستم نیازسنجی موجب تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به امور فقرا شده است و کمک‌های خیران به صورت هدفمند و با اولویت رفع مشکلات اساسی مددجویان هزینه می‌شود.

دشتی با بیان اینکه مسائل معیشتی، عمده مشکلات خانوار تحت حمایت را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: با وجود مستمری که به صورت ماهانه از سوی کمیته امداد استان اردبیل به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز می‌شود، اما باز هم وجود مشکلات متعدد امرار معاش مددجویان را سخت کرده است که کمک‌های مردمی می‌تواند بخش مهمی از این گرفتاری‌ها را رفع کند.

او با اعلام اینکه ماهانه به طور میانگین حدود ۹،۵ میلیارد تومان مستمری به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، گفت: ۳۸ هزار خانوار در قالب ۸۱ هزار نفر مستمری‌بگیر کمیته امداد استان اردبیل هستند که در واقع ماهانه مبلغ ناچیزی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه با مشارکت گسترده خیران و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل می‌توانیم شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم، بیان کرد: برای رفع مشکلات درمانی، تحصیلی، مسکن، جهیزیه و سایر نیاز‌های ضروری مددجویان اردبیلی، نیازمند یاری تمامی مردم نیکوکار هستیم تا با همبستگی هر چه بیشتر، شادکامی را به فقرا و محرومان جامعه اهدا کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز