با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مدیران استانی؛

نخستین رویداد پاک ورزی ساحلی ایران با موفقیت در مازندران برگزار شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۰۶:۲۷:۴۲
کد خبر: ۸۸۵۳۳۸
نخستین رویداد پاک ورزی ساحلی ایران با موفقیت در مازندران برگزار شد
با حضور میهمان ویژه وزارت ورزش و جوانان، مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد و محیط زیست، معاون فرهنگی و جوانان و ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان، فرماندار بابلسر و سفرا و نمایندگان برخی سفارتخانه های خارجی نخستین رویداد پاک ورزی ساحلی در بابلسر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان؛ عصر پنجشنبه با حضور سجاد سالک، مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد و محیط زیست استان مازندران، معاون فرهنگی و جوانان و ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران، فرماندار بابلسر، سفرا و نمایندگان برخی سفارتخانه‌های خارجی نخستین رویداد پاک ورزی ساحلی در ساحل بابلسر با موفقیت برگزار و در نهایت به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

همچنین پیام ویژه احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران، برای مشارکت فعال همه مردم در این کار بسیار خوب فرهنگی و ورزشی در فضای مجازی انتشار یافت و موجب شد انگیزه زایدالوصفی در بین همگان برای پاسداشت محیط زیست همراه با ورزش و نشاط اجتماعی پدید آید.

سجاد سالک در حاشیه این رویداد در بابلسر گفت: حساسیت خوبی در چند سال اخیر درباره رویدادهای محیط زیستی در کشور بوجود آمد که توجه افراد، سمن‌ها و ارگان‌ها به این موضوع افزایش یافت.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در ادامه افزود‌: به مناسبت هفته تشکل‌های که مقارن با روز ملی دریای خزر بود، به‌دنبال یک حرکت مناسب بودیم که در عین حال موضوع محیط زیست توامان با آن مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: پیشنهاد خوبی از طرف معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی مطرح شد که امسال فارغ از مباحث کلیشه‌ای دغدغه محیط زیست در قالب یک رقابت جذاب ورزشی پیش‌بینی شود که هم موضوع سلامت و هم محیط زیست در آن تبلیغ شود.

سالک با اشاره به‌اینکه پاک‌ورزی ساحلی برای نخستین بار در استان مازندران برگزار می‌شود، افزود: بهترین نقطه برای برگزاری این رویداد بابلسر بود که اهداف خوبی نیز در پی آن وجود دارد که مهم‌ترین آن این است که در یک روز آخر هفته و با حضور انبوه گردشگران و مسافران و در یک روز شلوغ تابستانی این رویداد برگزار می‌شود که پیام خوبی برای مخاطبان و جامعه هدف خواهد بود. و از سویی حضور رسانه‌ها از جمله شبکه‌های مختلف رسانه ملی در پوشش این رویداد فرهنگی ورزشی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری رویداد پاک ورزی را فارغ از جنبه فرهنگ‌سازی، بحث نشاط آفرینی در جامعه دانست و اظهار داشت: در روزهایی که جامعه نیاز به وحدت و افزایش نشاط اجتماعی دارد برگزاری این برنامه‌ها بسیار مفید خواهد بود.

سالک، پاک‌ورزی را یک رویداد چند بعدی با اهداف بزرگ و مهم دانست و تاکید کرد‌‌: خوشبختانه با اجرایی شدن این رویداد دریافتیم برنامه‌ریزی ما برای میزبانی مازندران، انتخاب درستی بود که هماهنگی خوب، برنامه‌های متنوع و استفاده از همه ابزارهای برای برگزاری این رویداد مشهود است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در ادامه بیان داشت: برگزاری پاک ورزی ساحلی جلوه های مثبتی داشت و بازخورد آن در استان و خارج از استان مازندران دیده شد و معتقدیم حفظ محیط زیست در قالب ورزش در گام بعدی باید به مناطق دیگر کشور سرایت کند. چراکه دغدغه محیط زیست محدود به یک استان نیست و همه کشور نیز درگیر این معضل هستند. و در این راستا تمایل داریم این رویداد فرهنگ ساز باید به ثبت و سامان برسد.

این مقام مسئول ایده برگزاری چنین رویدادی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در برگزاری پاک‌ورزی ساحلی بابلسر دستگاه‌ها و نهادهای وزارت کشور، استانداری مازندران، فدراسیون ورزش همگانی، اداره کل ورزش و جوانان، صداوسیما، بسیج ورزشکاران، نهاد کتابخانه‌های عمومی مازندران، فرمانداری بابلسر، سازمان‌های مردم نهاد جوانان و افراد و سازمان‌هایی دیگر مشارکت داشتند که صمیمانه از همکاری همگان تقدیر و تشکر دارم.

وی در پایان با اشاره به‌اینکه مازندران استانی است که دغدغه محیط زیستی دارد از ایده مرکزیت و پایلوت بودن این استان برای رویداد پاک‌ورزی استقبال کرد.

اما بازدید از نمایشگاه حاشیه مراسم روز ملی دریای خیر و رویداد پاک‌ورزی و همچنین نشست با برخی سمن‌های جوانان حاضر در بابلسر از دیگر برنامه های دکتر سالک مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان و محمدرضا ییلاقی اشرفی سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان این اداره کل بود.

سجاد سالک در جمع نمایندگان سمن‌های جوانان در بابلسر پس از شنیدن نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و انتقادات جوانان گفت: به‌رغم برخی ناملایمات اما دلسردی در قشر جوانان معنایی ندارد و توقع داریم جوانان با شور و اشتیاق در ماموریت‌های اجتماعی خود حضور یابند.

وی افزود: همه تلاش خود را بکار می گیریم تا برخی دغدغه ها سمن های جوانان را رفع کنیم.

سجاد سالک با همراهی محمدرضا ییلاقی اشرفی، سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان، سپس در برنامه زنده مازرونی شو شبکه تبرستان حضور یافت و در این برنامه با تمجید از جوانان استان مازندران گفت: از جوانان دعوت می‌کنم با حضور در تشکل‌های جوانان و با دغدغه برطرف کردن مشکلات در مسائل مختلف جامعه نقش آفرینی کنند چراکه سازمان‌های مردم نهاد و تشکل ها بهترین بستر برای توانمند شدن جوانان، یادگیری کار جمعی و کارآفرینی است.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله امروز جامعه اشتغال است افزود: ما در وزارت ورزش و جوانان با همکاری بانک‌ها برای جوانانی که ایده و طرح کارآفرینی داشته باشند مبلغ 100 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد پرداخت خواهیم کرد.

حضور در جمع نمایندگان سمن‌های جوانان مرکز استان یکی دیگر از برنامه‌های مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان بود.

سالک در این نشست پس از شنیدن نظرات مسئولان و نمایندگان سمن‌های جوانان گفت: به‌رغم کمک وزارت ورزش و جوانان و دولت به تشکل‌ها و سمن‌های جوانان، اما استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس نیز باید در دستور کار جوانان و سمن ها برای برطرف ساختن مشکلات باشد.

وی پاسخگویی به دغدغه‌ها و مشکلات جوانان را وظیفه وزارت ورزش و جوانان دانست و اظهار داشت: روحیه مطالبه‌گری جوانان در ساختن آینده بسیار تاثیرگذار خواهد بود و معتقدم با تلاش و کار و همدلی ظرفیت جامعه در ابعاد گوناگون افزایش خواهد یافت.

سالک در پاسخ به سئوالات سمن‌ها در این نشست تاکید کرد: نظارت بر شهرستان‌ها برای ارائه خدمات به سمن‌های جوانان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و سمن‌ها در مسئله مالیاتی مشکلی ندارند و معاف از مالیات هستند.

وی در پایان این جلسه با تشکر از فعالیت‌های پررنگ سمن‌ها در جامعه گفت: به حضور جوانان و سمن‌ها در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها دلگرم هستیم و با دیدن فعالیت جوانان انرژی می‌گیریم.

1565852289186ddj9kc6vf4mp4hs1ejo6kesk66

1565852301035ddj9kc6vf4mp4hs1ejo6kesk66

1565852318753ddj9kc6vf4mp4hs1ejo6kesk66

1565852366459ddj9kc6vf4mp4hs1ejo6kesk66

نظر شما