مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد:

کمک ۴۱ میلیارد تومانی مردم به سیل زدگان گلستانی/ خدمت رسانی ۱۰ هزار و ۴۸۴ امدادگر در زمان سیل

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۴:۰۸:۱۲
کد خبر: ۸۸۶۹۳۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ضمن بیان اینکه مردم ۴۱ میلیاردتومان به سیل زدگان گلستان کمک کردند، گفت: 10 هزار و 484 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر در زمان سیل به مردم خدمت رسانی کردند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی هروی ظهر دوشنبه در آیین تجلیل از داوطلبان فعال در امدادرسانی سیل گلستان ضمن تشکر از استان های معین در زمان حادثه سیل گلستان که در کنار هلال احمر گلستان قرار داشتند اظهارکرد: تعدد حوادث در روزهای ابتدای سال در استان گلستان باعث شد تا تمامی دستگاه ها و مردم با تمام ظرفیت  به امداد رسانی ورود پیدا کنند که خوشبختانه موفق هم عمل کردند.

وی گفت: مردم از سراسر کشور مبلغ 41 میلیارد تومان به مردم سیل زده گلستان کمک کردند.

هروی با تاکید بر اینکه 6 درصد از تلفات انسانی وقوع حوادث جهان در ایران رخ میدهد، تصریح کرد: براساس آمار ثبت شده هلال احمر، گلستان سومین استان کشور از نظر آمار وقوع بلایای طبیعی می باشد که لزوم ساماندهی و استفاده از تمام ظرفیت ها در خصوص امداد رسانی را میطلبد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و نقش مهم آنان در امداد رسانی، بیان داشت: در بسیاری از موارد خودرو های هلال احمر قادر به حرکت نبودند اما خودرو های افرود به کمک جمعیت هلال احمر آمدند و در مدت سیل 34 فروند قایق در شهرهای سیل زده بکارگیری شد.

وی ضمن بیان اینکه جمعیت متأثر از سیل 399 هزار نفر بود و 64 هزار و 757 نفر امدادرسانی شدند، خاطرنشان کرد: 18 هزار و 500 نفر اسکان داده شدند و آب دو هزار و 35 خانه توسط  امدادگران هلال احمر تخلیه شد.

هروی بیان کرد: 10 هزار و 484 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر در این مدت به مردم خدمت رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در پایان ضمن بیان اینکه 36 هزار و 500 بسته غذایی و هفت هزار و 300 چادر بین مردم توزیع شد، تصریح کرد: 10 بالگرد با 450 سورتی پرواز به شهرهای سیل زده کمک کردند و 285 تن اقلام زیستی و تغذیه ای و دو هزار نفر نیرو را جابجا کردند.

 

نظر شما