استاندار بوشهر:

لزوم تسریع در رفع موانع توسعه استان بوشهر/ باید نظام اداری و نظارتی اصلاح شود

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۲:۰۳:۴۶
کد خبر: ۸۸۹۷۰۹
لزوم تسریع در رفع موانع توسعه استان بوشهر/  باید نظام اداری و نظارتی اصلاح شود
استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم رفع موانع توسعه استان، گفت: نظام اداری و نظارتی باید اصلاح شود تا شاهد گره‌ها و مشکلات پیش روی توسعه استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در جشنواره شهید رجایی استان بوشهر اظهار داشت: کارگزاران و خادمان مردم شریف استان بوشهر همه تلاش خود را برای اعتلای استان به کار گرفته‌اند و زحمات زیادی کشیده‌اند و هر توفیقی در استان حاصل تلاش این دستگاه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تلاش همه دستگاه‌ها این بوده است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کنند بیان کرد: استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در عرصه مدیریتی همواره مورد تاکید بوده است تا زنان شایسته بدون نگاه جنسیتی در عرصه مدیریتی حضور یابند که برخی از دستگاه‌ها استفاده خوبی در این زمینه داشته‌اند.

استاندار بوشهر با تاکید بر مدیرپروری، تصریح کرد: باید فضا برای جوانان فراهم شود و میدان به آنها بدهیم تا تجربه پیدا کنند. باید استفاده از جوانان در عرصه عمل مورد توجه قرار گیرد و در استان بوشهر نیز نگاه خوبی به این موضوع شده است.

وی اضافه کرد: میزان تعامل و ارتباط دستگاه‌های اجرایی با نهادهای ملی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید به عنوان یک شاخص مهم ارزیابی در دستور کار باشد. ارتباط با دستگاه‌های ملی نقش مهمی در افزایش سهم بودجه‌ای استان دارد.

گراوند تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در زمان تدوین بودجه باید در تهران پیگیری بالایی برای افزایش سهم بودجه استان داشته باشند. باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش بودجه استفاده کنیم.

وی به اقدامات دولت تدبیر امید طی یک سال گذشته در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ضعف‌های دولت حوزه رسانه و بیان عملکرد است که متاسفانه به خوبی خدمات دولت منعکس نشده است.

تحولات گسترده در استان بوشهر

استاندار بوشهر به تحولات صورت گرفته در حوزه بیمارستان‌سازی، سدسازی و راهسازی اشاره کرد و افزود: دولت با کمترین درآمدهای تاریخ جمهوری اسلامی بیشترین کارهای توسعه‌ای را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: کشور در حال جنک تحمیلی اقتصادی است که توسط دشمنان تحمیل شده است و در این دوران جنگ اقتصادی در حوزه توسعه استان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

گراوند یکی از دغدغه‌های الیم ردم استان بوشهر را مربوط به حوزه آب دانست و اضافه کرد: بوشهر تنها مرکز استانی است که در زمستان هم نوبت‌بندی آب داشته است و الان این مشکل در حال حل شدن است.

وی با بیان اینکه دنبال حل ریشه‌ای مشکل آب در استان بوشهر بوده‌ایم تصریح کرد: این خدمات در حالی انجام می شود که دولت آمریکا همه تلاش خود را برای جنگ اقتصادی با ایران اسلامی به کار گرفته است ولی دولت با حمایت مردم و رهبری توانسته خدمات خوبی را انجام دهد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کار کردن در شرایطی که پول به وفور وجود دارد خیلی هنر نیست، خاطرنشان کرد: در حالی که با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستیم، ایجاد آرامش بسیار مهم است.

وی از ساخت ۱۵۰ هزار مترمکعب آبشیرین‌کن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از سال گذشته تاکنون اتفاقات خوبی در استان بوشهر افتاده است و امسال کمترین مشکل را در حوزه آب داشتیم.

تسریع در اجرای پروژه‌ها

گراوند با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر دو هزار و ۳۵ میلیارد تومان پروژه تصویب شد، افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات تاکنون تخصیص یافته است و پروژه‌ها در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در گذشته برخی از پروژه‌ها بود که فقط مقداری خاکبرداری انجام داده و رها کرده بودند ولی ما پروژه‌هایی که سال گذشته کلنگ‌زنی کردیم را در هفته دولت در حال افتتاح داریم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در یک سال اخیر دربرخی حوزه‌ها به اندازه چند سال کار شده است، ادامه داد: در حوزه عمران روستایی کارهایی در این دولت انجام شده است که قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی از ساخت هزار واحد مسکونی برا مددجویان کمیته امداد در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

گراوند خواستار آسیب‌شنایی دستگاه‌های اجرایی و اداری شد و افزود: مدیران باید با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مسئولیت بیشتری برای رفع مشکلات مردم احساس کنند. نظام اداری در مسیر توسعه کشور با چالش‌های اساسی روبرو است و باید موانع کار توسعه را از پیش رو برداریم.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در سیستم اداری که باعث دغدغه رهبر انقلاب اسلامی شده است، تصریح کرد: نباید مانعی پیش پای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد و نباید سرمایه‌گذاران در پیچ و خم‌های اداری گیر کنند.

بازرسی به معنای قفل زدن و ایجاد مانع نیست

استاندار بوشهر تاکید کرد: مدیران باید شجاعانه موانع را حذف کنند تا کار مردم انجام شود. نباید این همه مانع در مسیر توسعه کشور وجود داشته باشد. هیچ کسی جز مدیران نمی‌توانند این موانع را رفع کنند. برای یک گلخانه ۱۶ استعلام می‌خواهند که اصلا پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: بازرسی به معنای قفل زدن و ایجاد مانع نیست. بازرسی و نهادهای نظارتی باید موانع را بردارند و به کمک توسعه بیایند. باید کلام رهبر معظم انقلاب را سرلوحه قرار دهیم و نباید به دنبال مچ‌گیری باشیم بلکه باید با اصلاح رویه‌ها زمینه توسعه هرچه بیشتر را فراهم کنیم.

گراوند افزود: دستگاه‌های نظارتی باید بعد از ۴۰ سال به دنبال اصلاح کارها باشند و گرهی را باز کنند. هنر این است که بتوانیم آسیب‌ها را برطرف کنیم نه اینکه هر روز مانع جدیدی ایجاد شود. همه باید کمک کنند تا فضا برای کار فراهم شود و دولت حمایت شود تا کارها را به خوبی انجام دهد.

وی خواستار تلاش مدیران استان و شهرستان‌ها برای رفع مشکل مردم برای تسریع در جریان توسعه استان شد و بیان کرد: توسعه نباید به خاطر پول کارشناسی عقب بماند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در بخش‌هایی که مردم نیاز به مجوز دارند باید برای رفع مشکلات تلاش ویژه‌ای صورت گیرد. شرایطی است که باید همه در کنار هم باشیم و شجاعانه تصمیم بگیریم و موانع را برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز