توصیه های مهم به مبلغین حسینی

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۸:۳۰:۰۰
کد خبر: ۸۹۲۲۴۲
توصیه های مهم به مبلغین حسینی
آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی در همایش سالیانه خطبا و مبغلین حسینی در آستانه ماه محرم الحرام گفت: شایسته است برای بازگرداندن امت اسلامی به وحدت، نیرو و سلامت سابق، به کتاب خدا بازگردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ همایش سالیانه خطبا و مبغلین حسینی در آستانه ماه محرم الحرام با سخنرانی آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید در دفتر کربلای وی برگزار شد.

آیت الله مدرسی در این همایش با اشاره به فرا رسیدن ماه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: دوباره فرصتی برای تقویت پایه‌های ایمانی و وحدت جامعه فراهم می‌شود. باید مفهوم ولایت در جامعه نمود پیدا کند چرا که غدیر تنها یک واقعیت تاریخی نیست، بلکه راه و روشی برای امت اسلامی است و عاشورا حاصل نادیده گرفتن غدیر است.

این مرجع تقلید با هشدار نسبت به رسانه‌های مغرض که در پی نشر اخبار و ابعاد منفی از هر واقعه هستند، افزود: باید کاری کرد که امت اسلامی بر آرمان‌های امام حسین (ع) ثابت قدم باشد و همواره بر این نکته تأکید کرد که بی شک ستمگران از بین می‌روند.

وی در ادامه چند سفارش به خطبای منبر حسینی نموده و گفت: امام حسین (ع) قرآن ناطق است و با مد نظر قرار دادن این مفهوم، شایسته است برای بازگرداندن امت اسلامی به وحدت، نیرو و سلامت سابق، به کتاب خدا بازگردیم و خود را به عمل به احکام آن ملزم کنیم.

وی در دومین توصیه خود به خطبای حسینی بیان کرد: امام حسین (ع) نهضتی پویا است و باید از منش ایشان در زندگی الگو گرفته و در جامعه نشر دهیم، نه تنها از نهضت بزرگ ایشان، بلکه از تمامی گفتارها و کردارهای امام (ع)، چرا که سبک زندگانی امام حسین (ع) الگوی کاملی برای هر مؤمن است.

این استاد حوزه افزود: نهضت امام حسین (ع) تجلی حکمت و خردی بزرگ است، سزاوار است خطبا و روحانیون قبل از رفتن به هر شهر و منطقه‌ای برای برپایی مراسم عزاداری، در مورد آن منطقه و احتیاجات مردم تحقیق و مطالعه کنند تا کلامشان برای مردم مفید بوده و در آنها تأثیر بگذارد.

آیت الله مدرسی همچنین در خاتمه بیانات با تلاوت سوره مبارکه فجر عنوان کرد: این سوره در روایات به سوره امام حسین (ع) مشهور است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز