در پنج ماهه امسال؛

۱۲۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۱:۱۸:۰۶
کد خبر: ۸۹۳۱۰۶
۱۲۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
در پنج ماه نخست امسال ۱۲ هزار و ۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف که نسبت به هفت هزار و ۶۸۸ کیلوگرم سال گذشته ۵۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت:  از مجموع این میزان کشفیات حدود ۱۱ تن در حوزه دریایی استان از سوی دستگاه‌های مقابله‌ای کشف و ضبط شده است.

ارسطو ترکمان‌منش گفت: بیشترین موادمخدر کشف شده به ترتیب از سوی پلیس مبارزه با موادمخدر، اداره کل اطلاعات ، پایگاه دریابانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشف شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۴۶میلیون و ۷۰۳هزار و ۸۲۳ حبه قرص اعتیاد آور نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر کشف و ضبط شده است.

ترکمان‌منش اضافه کرد: در این عملیات‌ها ۲۲ باند جرایم مواد مخدر منهدم، ۵۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و یکهزار و ۲۷۲ نفر مرتبط با جرایم مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

وی یادآور شد: در سه ماه نخست امسال نیز تعداد ۱۱هزار و ۶۶۹ نفر در کانون‌های خانواده، مراکز آموزشی، محیط‌های کاری و محله‌های روستایی و شهری بر اساس سند جامع پیشگیری زیرپوشش برنامه‌های فرهنگی وپیشگیری اولیه از اعتیاد قرار گرفتند و تعداد ۵۳ کارگاه و ۲ نمایشگاه پیشگیری اولیه از اعتیاد برای آگاه سازی و اطلاع رسانی به افراد سالم جامعه در استان بوشهر برگزار شده است.

ترکمان‌منش گفت:  در زمان حاضر تعداد ۴۸ مرکز درمان ترک اعتیاد شامل ۱۵ کمپ اقامتی، ۲۶ مرکز سرپایی، پنج مرکز کاهش آسیب (دی آی سی) و ۲ شلتر، موبایل سنتر و شعبه کنگره ۶۰ برای ارائه خدمات ترک اعتیاد در سراسر استان فعال و تعداد یکهزار و ۲۷۵ نفر زیر پوشش این مراکز درمانی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین با توسعه این مراکز خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان ناشی از اعتیاد زمینه قطع ارتباط مصرف کنندگان با توزیع کنندگان مواد مخدر فراهم شده است و انجمن ان ای و همچنین انجمن نارانان (خانواده های بهبودیافته )در سطح استان فعال و به‌طور هفتگی در بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها  فعالیت می‌کنند.

ترکمان‌منش گفت: در سه ماهه اول امسال در راستای گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برای استفاده از ظرفیت‌های جامعه بویژه اقشار جوان برای جلب مشارکت‌های مردمی تعداد ۵۹ تشکل فعال با محوریت فعالیت فرهنگی، درمان و صیانت فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز