نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مؤثرترین روش ها برای بیداری وجدان هاست

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۲:۵۳:۰۷
کد خبر: ۸۹۴۲۳۹
همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مؤثرترین روش ها برای بیداری وجدان هاست
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برگزاری همایش شیرخوراگان حسینی یکی از مؤثرترین روش ها برای مبارزه با ستمگران بوده و وجدان ها را بیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در دیدار با دست اندرکاران همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی اظهار داشت: در مبارزه با ظلم و ظالم در هر قالبی چه در میدان علمی، نظامی، اقتصادی فرهنگی و با هر ابزاری از جمله هنر، شعر، مدح و نوحه باید اقدام کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در استان همزمان با سراسر کشور، بیان کرد: برگزاری این همایش یکی از مؤثرترین قالب‌ها برای مبارزه با ظلم و ستم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برگزاری این همایش وجدان انسانی را بیدار می‌کند، افزود: اما افسوس در جامعه آخرالزمانی قساوت قلب آنقدر زیاد شده که هنوز برخی از وجدان‌ها بیدار نمی‌شود.

جنایت‌های وارثین حرمله و شمر در یمن و فلسطین

عبادی با تأکید بر اینکه امروز دنباله همان کربلای سال ۶۱ هجری است، بیان داشت: وقتی فرزندان شیرخوار خاندان پیغمبر امنیت نداشته باشند هیچ جا امنیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقتی ملت در مقابل چنین حادثه‌ای بی تفاوت رد می‌شوند نتیجه این می‌شود که رژیم کودک کش آل سعود وارث همان حرمله، شمر، ابن زیاد و ابن سعد ۸۰ هزار کودک یمنی را به روش‌های مختلف می کشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز در دنیا دو رژیم به کودک کشی شهرت پیدا کرده اند، عنوان داشت: در حال حاضر وهابی‌های آل سعود و دوم یهودی‌های صهیونیسم کودک فلسطینی را می کشند، به زندان می‌برند و دنیا نیز تنها نظاره گر است.

عبادی اضافه کرد: این در حالی است که گاهی در فیلم‌های مستند می‌بینیم در حیوانات درنده حتی در درندگی خود استثنا قائل می‌شوند.

سکوت دنیا در مقابل کودک کشی‌ها

وی با اشاره به اینکه خروج مسلمانان میانمار از کشورشان و آوارگی هزاران زن و کودک، بیان داشت: در مقابل این همه جنایت دنیای وحشی تنها از دور نگاه می‌کند و هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در نیجریه نیز همین چند روز پیش عده‌ای از زن‌ها و بچه‌ها توسط افراد وابسته به آل سعود ربوده شدند یا تاکنون چندین مرتبه در کشورهای اروپایی آوارگان در دریای مدیترانه غرق شدند و ۱۰ هزار کودک در کشورهای اروپایی ناپدید شده اند.

عبادی تأکید کرد: اینها لازمه بی عدالتی هاست که در صدر اسلام نامسلمان هایی به اسم اسلام برتافتند و فرزندان ابوسفیان با خاندان پیغمبر این کار را کردند.

وی با تأکید بر اینکه چنانچه امامت و خلافت در دست کسی که خدا تعیین کرده می‌بود همه بشر سعادتمند می‌شد، افزود: الان هم به ضرر همه است و تا جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده و امام زمان (ع) ظهور پیدا نکند وضعیت همین گونه خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به دست اندرکاران همایش شیرخوارگان حسینی در استان گفت: تا جایی که ممکن است در قالب هنر، صحنه میدانی، مبارزات نظامی و مقاومت‌های اقتصادی در مقابل ستم باید ایستاد.

نخستین قدم در راه خدا بیداری وجدان‌ها است

عبادی ادامه داد: از مؤثرترین موارد دیدن کودکان معصوم است که وجدان هر انسانی را بیدار می‌کند و تنها مربوط به یک دین و مذهب خاص نیست.

وی با بیان اینکه هر کس وجدانش سالم مانده باشد این واقعیت‌ها و جنایت‌ها را درک خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد: طرح شیرخوارگان حسینی برای بیداری انسان‌ها از غفلت می‌تواند کار مؤثری باشد و جلوی ستمگران را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نخستین قدم در راه خدا بیداری وجدان و از غفلت درآمدن است، بیان کرد: این کار شما غفلت زدا است اما در کنار اجرای این برنامه اگر نمایشگاه‌هایی از قتل و کشتار و بیماری کودکان یمن و فلسطین برپا شود نقش زیادی در بیداری انسان‌ها خواهد داشت.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۰۰ نقطه استان

سخنگوی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از شش هزار و ۵۰۰ نقطه ایران اسلامی و ۴۵ نقطه دنیا برگزار می‌شود.

علیرضا گرجی اضافه کرد: در استان خراسان جنوبی نیز سال گذشته این مراسم در بیش از ۱۰۰ جلسه برگزار شد اما امسال این مراسم در بیش از ۲۰۰ نقطه مختلف برگزار می‌شود.

وی، بیان مظلومیت حضرت علی اصغر (ع)، شناختن قیام اباعبدالله (ع) با تکیه بر سرباز کوچک اما بسیار بزرگ ایشان، گسترش عاشورا شناسی در دنیا و آماده کردن سربازانی برای ظهور امام زمان (عج) را از جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.

سخنگوی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان بیان داشت: تاکنون در کارگاه‌های تولید لباس خود استان بیش از هشت هزار دست لباس برای فرزندان زیر دو سال شرکت کننده در جلسه آماده شده است.

گرجی با اشاره به آغاز مراسم در ساعت ۹ صبح روز جمعه اول محرم، بیان کرد: مراسم سخنرانی، مداحی، مصیبت خوانی، گهواره گردانی و نذرخوانی از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این همایش است.

وی یادآور شد: در مرکز استان سه جلسه محوری در حسینیه جماران، بقعه متبرکه شهدای باقریه و سالن شهید قاسمی برگزار می‌شود.

نظر شما