ندا روح الهی در گفت و گو با برنا کرمانشاه؛

دوران دمبل‎های صورتی بانوان به سر آمده است/ بانوان وارد مرحله تمرین با وزنه پیشرفته شدند

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۴:۱۴:۲۶
کد خبر: ۸۹۴۳۲۵
دوران دمبل‎های صورتی بانوان به سر آمده است/ بانوان وارد مرحله تمرین با وزنه پیشرفته شدند
رییس کمیته فیتنس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه گفت: دیگر دوران دمبل های صورتی و وزنه های سبک به سر امده و بانوان ورزشکار وارد مرحله تمرین با وزنه پیشرفته شده اند.

ندا روح الهی رییس کمیته فیتنس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه در گفت و گو به خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه از وضعیت و اصول بدنسازی بانوان و تفاوت های اندک اما بسیار شبیه اصول شبیه سازی بدنسازی آقایان گفت و افزود: یکی از باور های غلط رایج در مورد اصول بدنسازی بانوان این است که آنها بایستی از وزن های بسیار کوچک و بسیار سبک با شدتی بسیار پایین تر از حد توان خود تمرین کنند در سال های نچندان دور بدنسازی بانوان فقط و فقط به انجام یک سری حرکات ایروبیک و رقص مانند بصورت دسته جمعی در باشگاه بدنسازی محدود می شد اما امروزه بانوان به تدریج به سمت تمرین با وزنه سوق پیدا کرده اند.

روح الهی ادامه داد: انجام تمرینات قدرتی مربوط به جنسیت نمی شود بلکه تفاوت های فیزیولوژیکی و هورمونی باعث این تفاوت می شود. با بکارگیری اصول بدنسازی بانوان می توانیم از همه فوائد این ورزش نظیر سلامت جسمانی و داشتن اندام متناسب بهره مند شویم.

این متخصص آسیب شناسی ورزشی در کرمانشاه گفت: انجام حرکات اصلی بدنسازی با وزنه سنگین باعث تراکم پروتئن های آکتین و میوزین در سلول های عضلانی و سفت شدن تدریجی بافت عضله خواهد شد، امروزه اصول بدنسازی بر این مبنا استوار است که آنها قادرند و باید با استفاده از وزنه های سنگین برنامه های اصولی و حرکات اصلی بدنسازی از تمرین های مفید این ورزش مفرح بهره اصلی را ببرند.

او بیان کرد: دیگر دوران دمبل های صورتی و وزنه های سبک به سر امده و بانوان ورزشکار وارد مرحله تمرین با وزنه پیشرفته شده اند خوشبختانه در استان کرمانشاه با وجود رییس هیات پرتلاش و دلسوز جناب آقای حسین شیروانی و زحمات دلسوزانه نائب ریس هیات جناب آقای امید صالحی بدنسازی بانوان در جایگاه بسیار خوب و بسزایی قرار گرفته است.

ریس کمیته مسابقات بدنسازی و پرورش اندام بانوان استان گفت: فعالیت های چشم گیری در قسمت بانوان که در برگزاری سمینارها، کلاس های مربیگری، میزبانی مسابقات استانی و کشوری شاهد تلاش پیگیر نائب ریس استان سرکار خانم بیابانی و نائب رییس شهرستان سر کار خانم مرادیان هستیم.

روح الهی اضافه کرد: از چند سال گذشته تا کنون شاهد برگزاری ۵ دوره کلاس مربیگری و پرورش اندام درجه ۳ در بخش آقایان و بانوان که با استقبال چشمگیری از ورزشکاران بوده ایم، امسال برای اولین بار میزبان دوره مربیگری دوره پرورش اندام درجه ۲ در بخش آقا و خانم هستیم.

او افزود: سمینار های ورزش از سال ۹۵ تا کنون در حال برگزاری میباشد و برای اولین بار دوره مربیگری فیتنس در غرب کشور را حال برگزاری هستیم.

روح الهی بیان کرد: شاهد برگزاری مسابقات مچ اندازی در دوسال اخیر در بخش خانم و آقا بوده ایم که برای اولین بار میزبان مسابقات کشوری مچ اندازی بانوان که با استقبال ۲۵۶ ورزشکار در سطح کشور روبرو شد بودیم و خداروشکر به سطحی از پیشرفت رسیده ایم که با وجود صدها باشگاه ورزشی بانوان مدیران تحصیل کرده با مدارک معتبر بدنسازی در حال فعالیت هستند. هر ماه توسط کمیته بازرسی بانوان به مشکلات باشگاه های بدنسازی و با برخورد با مربی بدون مدرک از فعالیت شخص خاطی جلوگیری بعمل می آید.

رییس کمیته فیتنس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه در پایان گفت: برنامه های خوبی برای آینده این رشته پر داوطلب در نظر گرفته ایم که شاهد وضعیت هر چه مطلوب تر فیتنس در استان کرمانشاه باشیم.

انتهای پیام/ ش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز