معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبرداد:

افزایش ۱۵ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی

۱۳۹۸/۰۶/۱۴ - ۱۱:۴۸:۳۱
کد خبر: ۸۹۴۵۲۳
افزایش ۱۵ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از افزایش 15 درصدی جذب دانشجو نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش جذب دانشجو در حالی است که در سال جاری برای نخستین بار از نظام آموزشی 3-3-6 دانشجو پدیرفته ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، احمدرضا پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از مراکز آموزشی علمی کاربردی شرق استان گلستان بازدید کرد و در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گنبدکاووس ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی وقفه خبرنگاران با اشاره به اینکه در دنیای امروز رسانه نقش بسیار مهمی در جامعه و زندگی افراد ایفا می کند، اظهار کرد: خبرنگاران در گفتمان سازی و اصلاح جامعه نقش به سزایی دارن و باید در این مسیر نهایت تلاش خود را به کار ببرند.

وی با بیان اینکه 27 سال از فعالیت دانشگاه علمی کاربردی می‌گذرد ولی تا سال 96 هیچ یک از  مراکز علمی کاربردی اساسنامه نداشته اند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد مراکز علمی کاربردی دارای اساسنامه و یا در حال تکمیل فرآیندهای مربوط به آن هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تاکید بر اینکه برای رشد و ارتقای سطح مدرسین مراکز آموزش علمی کاربردی دستورالعمل های خاص جذب به جای انتخاب توسط خود مراکز به کار گرفته شده است، افزود: مدرسین با دارا بودن شرایط آموزشی، رفتاری، نظام آموزش عالی توسط وزرات علوم مورد سنجش و مصاحبه قرار گرفته و سپس در مراکز آموزش علمی کاربردی مغول به کار می‌شوند.

پیش بین از جذب 800 نفر مدرس خبره و توانمند بدون مدرک دانشگاهی در مراکز علمی کاربردی کشور خبر داد و گفت: در کنار جذب مدرسین تخصصی برای افزیش سطح کیفی آموزش  از مدرسین با مهارت بالا استفاده شده که تعداد آنها در استان گلستان 34 نفر می‌باشد.

وی با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی بر اساس ماموریت خود موظف به تمرکز در یک خوشه شغلی و مهارتی هستند، اضافه کرد:  ماموریت گرایی باید جزء اصلی مراکز علمی کاربردی قرار بگیرد چرا که موجب افزایش کیفیت آموزشی میشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از افزایش 15 درصدی پذیرش دانشجو نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری برای نخستین بار جذب از نظام آموزشی  3-3-6 صورت پذیرفته و با این حال شاهد رشد تعداد دانشجویان بوده ایم.

پیش بین با بیان اینکه وزرت علوم، تحقیقات و فناوری افزایش شهریه تا 15 درصد را مجاز کرده است، اضافه کرد: با این حال شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها 10 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تقویت مقطع کاردانی در دستور کار دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار دارد، اظهار کرد: باید به آمار 60 درصد کاردانی و 40 درصد کارشناسی برسیم و همچنین تقویت مقطع کارشناسی ارشد در سیاست فعلی دانشگاه علمی کاربردی نیست اما از سال 99 به صورت محدود و پروژه محور دانشجو خواهد پذیرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تقویت انجمن ها و کانون های علمی را در دستور کار خود دانست و گفت: از ابتدای سال تحصیلی 122 انجمن ورزشی در کشور تشکیل شده است که از این بین یک انجمن متعلق به استان گلستان است.

 

نظر شما