پروژه بزرگ میدان امام (ره) ارومیه وارد فاز اجرایی می شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۲:۰۵:۵۵
کد خبر: ۸۹۵۱۹۷
پروژه بزرگ میدان امام (ره) ارومیه وارد فاز اجرایی می شود
شهردار ارومیه گفت: پروژه بزرگ میدان امام (ره) در قالب پروزه سرمایه گذاری جهت رونق بازار، احیای بافت تاریخی شهر، ایجاد ارزش افزوده و رفاه شهروندان وارد فاز اجرایی می شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد حضرت پور با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با بیان اینکه آزاد سازی میدان امام خمینی (ره) با هدف باز سازی بافت تاریخی 25 سال پیش توسط دولت صورت گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر سه کاروانسرای نخجوانی، مهدی زاده و سروش در میدان امام خمینی (ره)؛ بافت تاریخی شهر  واقع شده است.

 وی با اشاره به اینکه جهت نوسازی میدان امام خمینی(ره) و حفظ این بافت تاریخی به عنوان بافت ارزشمند به دنبال جذب سرمایه گذار با همکاری راه و شهرسازی  طی سال ها بودیم، اظهار کرد:  طی سال 97 با تشکیل جلسه ای در تهران، احیای کاروانسراهای میدان امام (ره) مجداً در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی  قرار گرفت و نهایتاً طرح احیای سه کاروانسرا برای اجرا تصویب شد.

حضرت پور ادامه داد:  بیشتر خواستار آن بودیم که احیاء و راه اندازی کاروانسراها با مشارکت خود بازاریان صورت بگیرد اما این مهم تحقق نیافتاد و با جذب سرمایه گذاری از تهران باز هم با توجه به اینکه سودی برای سرمایه گذار نداشت مقوله سرمایه گذاری تحقق نشد و از آن جایی که عدم اجرای این پروژه باعث بروز مشکلاتی و همچنین  منجر به ایجاد جلوه و منظر نامناسب شهری بدلیل حفاری ها و ساخت و ساز نیمه تمام  شده بود لذا  امسال و طی شش ماه گذشته با جذب یک سرمایه گذار از کشور عراق با سرمایه 3000 میلیارد ریالی و با توافق این پروژه جهت اجرا تصویب شد.

به گفته وی اما با جذب سرمایه گذار از کشورعراق جهت ادامه روند اجرای میدان امام (ره)، متاسفانه برخی افراد مسایل قومیتی را وارد این موضوع کردند که این مهم  منجر به فرار این سرمایه گذار و یا سرمایه گذاران بعدی می شود.

شهردار ارومیه گفت: همواره  اعلام کرده ام هر زمانی می بینم در یک جای اتفاقی و کاری  روی می دهد که این اتفاق  رنجش شهروندان را رقم بزند بدنبال آن کار نرفته ام.

وی یادآور شد:  همیشه این را هم گفته ام که هیچ وقت ما حاضر نیستیم ذهن مردم را با موضوعاتی درگیر کنیم که رنجش آنان را باعث شود.

حضرت پور ادامه داد:  برطبق مراجعات  بیش از حد مردم نسبت به ساماندهی میدان امام(ره) ، طرحی در این میدان چون بازسازی سه کاروانسرای مهدی زاده، نخجوانی و سروش به مانند گذشته،  ایجاد فضای  پارکینگ درمساحت  56 هزار در دوطبقه در زیر زمین خیابان اقبال با توجه به نیاز بازار و رونق اقتصای در آن و فضای پیاده روی در این خیابان پیش بینی شد.

وی با اشاره به برخی فضای سازی اخیر در خصوص این میدان گفت:  یک سری اشخاص که نیتشان نمی دانم چیست با فضا سازی های  که انجام می دهند و اینکه شهر را باز می فروشند و آن را به سرمایه گذاری از کشور عراق واگذار می کنند ، اما بنده بارها گفته ام که سرمایه گذاری جایی تحقق می یابد که استقبال از آن می کنند.

شهردار ارومیه گفت:  اگر سرمایه گذاری با سرمایه 300 میلیارد تومانی  سرمایه گذاری می کند باید با ایجاد فضای امن برای آن ، ماندگاری سرمایه اش را در این شهر را رقم بزنیم اما اگر این سرمایه را با مسایل قومیتی درگیر کنیم قطعا  پای هیچ سرمایه گذار دیگری  به اینجا نمی رسد.

وی به پروژه درمانگاه درمانی تدبیر واقع در خیابان عمار در سایه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: این پروژه موفق در سایه سرمایه گذاری فقط برای شهر وشهروندانش ماند و هر سرمایه گذاری دیگری نیز نهایتا برای شهر خواهد ماند و سرمایه گذار سودش را برداشته می رود و سود سرمایه گذاری و توسعه و آبادانی برای شهرمان می ماند.

حضرت پور با بیان اینکه احیای سراهای نخجوانی، مهدی زاده و سروش در سایه سرمایه گذاری برای شهر باقی می ماند به مردم اعلام کرد که میدان امام (ره)  در قالب پروژه مشارکتی؛ 55 درصد سهم سرمایه گذارو  45 درصد سهم شهرداری اجرا می شود  و برابر مصوب شورای اسلامی شهر ما حق فروش از 45 درصد حق شهرداری را نداریم و به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری است  و 45 درصد اعیانی که سرمایه گذار احداث می کند و حتی عرصه ملک نیز در اختیار شهرداری است  و عرصه را هم نمی توانیم باز بفروشیم.

وی از بازاریان و اشخاصی که این موضوع را پیگیری می کنند و یا برخی که به آن دامن می زنند گفت که طبق فرمایش مقام معظم رهبری اختلاف انداختن بین قومیت ها حرام شرعی است و این که این اختلاف افکنی به ضرر شهر و فرار سرمایه گذار و عدم رونق اقتصادی در آن می شود اگرچه  امنیت حال حاضر در سایه خون شهدای والا مقام رقم خورده و حتی شاهد امنیت پایدار در نقطه صفر مرزی هستیم.

حضرت پور با اشاره به فراهم سازی زمینه های اشتغال در سایه جذب سرمایه گذار، بیان کرد:  درسایه جذب سرمایه گذار از کشور عراق برای  پروژه میدان امام (ره) که این پروژه در مدت 12 ماه اجرا می شود شاهد اشتغال برای جوانان و گردش مالی برای شهر خواهیم بود .

وی تاکید کرد:  اگر کسی از بابت اجرای پروژه  میدان امام (ره) ابهامی در ذهن دارد می تواند با مراجعه به دفتر کاری و بنده ویا سازمان سرمایه گذاری شهرداری نسبت به رفع ابهام اقدام کند.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد:  پروژه بزرگ میدان امام (ره)  در قالب پروژه سرمایه گذاری جهت رونق بازار، احیای بافت تاریخی شهر، ایجاد ارزش افزوده و رفاه شهروندان وارد فاز اجرایی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز