‍ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان :

برداشت و قطع درختان جنگلی کلا ممنوع است / تامین هیزم خشک هیئتهای مذهبی جهت برگزاری مراسم عاشورا

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۳:۲۶:۱۶
کد خبر: ۸۹۵۲۶۴
برداشت و قطع درختان جنگلی کلا ممنوع است / تامین هیزم خشک هیئتهای مذهبی جهت برگزاری مراسم عاشورا
شیرزاد نجفی گفت: هیزم خشک هیئتهای مذهبی جهت برگزاری مراسم عاشورای حسینی به صورت محدود تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نجفی در جلسه برنامه ریزی حفاظت و صیانت از جنگل‌های استان، ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش،اظهارکرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، برداشت و قطع درختان جنگلی بدون مجوز از اداره کل منابع طبیعی غیر قانونی است.

او با اشاره به اینکه هیزم خشک هیئتهای مذهبی جهت برگزاری مراسم عاشورای حسینی به صورت محدود تامین شده است، تصریح کرد: بدون مجوز اداره کل منابع طبیعی هر گونه قطع، حمل و برداشت درختان جنگلی ممنوع بوده و مطابق وظایف سازمانی محوله، با افرادی که مبادرت به قطع درختان جنگلی نمایند برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

نجفی با اشاره به اینکه کلیه پرسنل اداره کل منابع طبیعی جهت حفاظت از جنگل های استان در تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت آماده باش قرار دارند ،خاطرنشان کرد: تشکیل اکیپ‌های گشت و مراقبت در مناطق حساس و بحرانی و همچنین استقرار چادر در مناطق حساس در دستور کار قرار دارد.

او با یادآوری حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمودند: نزد من شکستن شاخه ای از درخت همچون شکستن بال فرشتگان است؛ گفت:  با توجه به گرمای هوا که نیاز چندانی به تهیه هیزم هم نمی باشد،انتظار می رود هیئت های مذهبی همکاری لازم در خصوص حفاظت و صیانت از جنگل ها و خودداری از قطع درختان جنگلی را با اداره کل منابع طبیعی داشته باشند.

نجفی  در پایان با یادآوری شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اراضی جنگلی، مراتب را به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز