استاندار اردبیل:

آموزش تشکل‌های صنفی مرتبط با گردشگری ضروریست

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۳:۲۶:۵۱
کد خبر: ۸۹۵۲۶۵
آموزش تشکل‌های صنفی مرتبط با گردشگری ضروریست
استاندار اردبیل به ضرورت آموزش مستمر تشکل‌ها و فعالان گردشگری با هدف ارائه کیفی خدمات و افزایش رضایت و ماندگاری مسافران تاکید کرد.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل امروز در جلسه هم اندیشی با جامعه تاسیسات اقامتی و آبدرمانی‌های سرعین گفت: تمام افراد و تشکل‌های مرتبط با گردشگری، حتی مغازه‌داران باید دوره‌‌های تشریفات گردشگری را سپری کنند.

وی افزود:  قابلیت‌های خاص گردشگری در استان باید به گونه‌ای باشد تا گردشگری که از هر سمت به اردبیل وارد می شود؛ خواهان بازدید از کل استان باشد.

رئیس شورای اداری استان گفت: حجم ورود گردشگر و افزایش ماندگاری مسافران چشمگیر بوده و باید به‌گونه‌ای عمل شود که آحاد مردم از مزیت‌های این اتفاق خوب منتفع شوند.

بهنام‌جو درخصوص مطالبه  جامعه اقامتی استان مبنی بر توافق ایجاد مراکز اقامتی توسط دستگاه‌های دولتی گفت: استفاده از چنین مراکزی در شرایط پیک و در صورت اشکال۱۰۰درصدی هتل‌ها و مراکز گردشگری باید انجام شود‌.

او افزود: هتل‌اسکول سرعین که با همت اداره کل میراث فرهنگی استان و دانشگاه ازاد اسلامی در حال اتمام مراحل نهایی خود است تا مهرماه و بعد از سفر رئیس جمهور آغاز بکار می کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه آب و هوای خاص استان به گونه‌ای است که در زمستان می‌تواند جاذب گردشگران از سراسر دنیا باشد،  تاکید کرد: وجود آب‌های گرم زیرزمینی و بارش برف به حد کافی، اردبیل را خواستگاه زمستان بیدار در سطح کشور کرده است.

رئیس شورای اداری استان نگاه متفاوت و جدید به جشنواره زمستان بیدار، در سطح جهانی را خواستار شد و گفت: جشنواره زمستانی ما باید محتوایی چند بُعدی برای سلایق و دیدگاه‌های مختلف گردشگران داشته باشد.

بهنام‌جو تصریح کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده، در سطح دنیا، آبگرم معدنی، مکمل و تمام کننده رویدادهای زمستانی برای گردشگران است که سرعین و مشگین‌شهر با وجود پتانسیل‌های بلقوه و بالفعل باید بهترین بهره را در این زمینه داشته باشد.

استاندار اردبیل افزایش ماندگاری گردشگران بطور میانگین به ۳ روز را اتفاقی بسیار مهم خواند و گفت: تعدد تورهای ورودی و تمرکز تمام افراد، تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی بر این موضوع باعث پایداری وافزایش این آمار را درپی خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز