رئیس‌کل دادگستری لرستان:

برخورد و دستگیری قاتلان فراری را در دستور کار قرار می‌دهیم / بررسی موضوع تیراندازی‌ها در ستاد جرایم خاص

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۲۱:۲۸:۱۲
کد خبر: ۸۹۵۴۸۶
برخورد و دستگیری قاتلان فراری را در دستور کار قرار می‌دهیم /  بررسی موضوع تیراندازی‌ها در ستاد جرایم خاص
محمد رزم گفت:موضوع تکریم ارباب رجوع و مردم داری همواره مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ رزم روز شنبه در آیین تودیع و  معارفه ریس کل دادگستری لرستان ،اظهار کرد:   موضوع تیراندازی‌ها  در سطح شهرها ، قضاوت عادلانه ، تکریم ارباب رجوع و مردم داری ، کاهش موجودی پرونده‌ها ، حبس زادیی و اجرای طرح‌های جایگزین حبس و حمایت از رونق تولید  از رویکردهای دادگستری در لرستان  خواهد بود .

او امنیت را زیرساخت مهم توسعه دانست وافزود :بدون شک یکی از عواملی که منجر به ایجاد امنیت در جامعه  می شود قضاوت عادلانه بی طرفه  است   و قضاوت عادلانه امنیت آفرینی را با خود به همراه دارد .

رزم بابیان اینکه مردم  لرستان شایسته بهترین خدمت ها هستند ،تصریح کرد: موضوع تکریم ارباب رجوع و مردم داری  همواره مورد تاکید رئیس قوه قضائیه است .

او گفت: رویکرد حفظ کرامت و حقوق شهروندی نسبت به اصحاب دعوی (شاکی، متهم)  همواره  در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رزم  با اشاره ضرورت  بررسی دقیق  قتل‌های عمدی ،خاطر نشان کرد:  آمار دقیق قتل‌های هر سال را  خواهیم گرفت و قتل‌هایی که در دادگاه مطرح و یا احکام آن صادر شده را مورد بررسی  قرار خواهیم داد.

رییس کل جدید دادگستری لرستان یادآورشد:  برخورد و دستگیری قاتلان فراری را در دستور کار قرار می‌دهیم و  در سه سال خدمتم در ایلام، هر قتلی اتفاق افتاد بلافاصله قاتل دستگیر شد.

او بیان کرد:   با ابراز نگرانی از برخی تیراندازی ها  در سطح شهرها و روستاهای استان که در برخی اوقات بصورت وسیعی اتفاق می افتد تاکید کرد :این موضوع  غیر قابل پذیرش است و در ستاد جرایم خاص  بصورت ویژه بررسی می‌شود.

 رزم با بیان اینکه  کشیدن سلاح  به روی مردم  عادی به قصد ارعاب و ترساندن آنان  و یا قداره کشی در سطح شهر و روستا قابل پذیرش نیست ،تاکید کرد: قانون برخورد با این جرم را بخوبی مشخص کرده است  حتی می تواند محاربه باشد که مجازات آن اعدام است، و قطعا با اینگونه جرم ها برخورد جدی خواهیم کرد.

او گفت:  کاهش موجودی پرونده‌ها یا افزایش تعداد پرونده‌های مختومه، حبس زادیی و اجرای طرح‌های جایگزین حبس ،  حمایت از رونق تولید و سرمایه‌گذاری مشروع ، حضور مدیران و مسئولان دستگاه قضایی در بین مردم، استفاده از ظرفیت حوزویان، نخبگان و دانشگاهیان و اطلاع رسانی مطلوب  در بیان عملکرد ، دغدغه‌ها و پاسخ به افکار عمومی از دیگر  برنامه‌های مهم و راهبردی  دستگاه قضایی  در استان لرستان خواهدبود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز