پیام تسلیت مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بمناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۰:۵۰:۰۳
کد خبر: ۸۹۵۵۵۷
پیام تسلیت مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بمناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در پیامی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به تمامی مردم ولایتمدار و همیشه قهرمان ایران اسلامی بویژه جامعه بزرگ و موفق ورزش و جوانان کشورمان و استان قزوین تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در پیامی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به تمامی مردم ولایتمدار و همیشه قهرمان ایران اسلامی بویژه جامعه بزرگ و موفق ورزش و جوانان کشورمان و استان قزوین تسلیت گفت.متن این پیام بدین شرح می باشد:

« بسم الله الرحمن الرحیم»

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ

سلام بر محرم و عاشورا، سلام بر حسین(ع)، سلام بر دستان بریده سقای کربلا،سلام بر خیمه های سوخته و بر ناله های کودکان تشنه، سلام بر صبر و دلتنگی های زینب(س)، سلام بر ندای جاودان ” هل من ناصر ینصرنی”و سلام بر اشک های صاحب الزمان(عج)

باز شور تاسوعا و عاشورای حسینی از راه می رسد و عالمی را به شمیم جان نواز حسین شهید و ۷۲ شقایق سرخ روییده در دشت نینوا معطر می کند. محرم، فصل خون و شهادت، ماه عزا و ماتم بی کران شیعه ی داغدار غم سیدالشهدا(ع) ، ماه جهاد و حماسه ، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام و بیداری و یادآور بزرگ ترین حماسه و دلخراش ترین مصیبت تاریخ بشریت است. ماهی که در آن سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی، مکتب انسان ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت و جوانمردی و راه و رسم پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به تمام مسلمانان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت.محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند.

تاسوعا و عاشورای حسینی، حماسه پیروزی خون بر شمشیر و تقابل حق و باطل بود. روزی که یزیدیان، با قساوت و بی رحمی تمام بر فرزندان پیامبر اسلام (ص) و اصحاب با وفای ایشان شوریدند و با خوی وحشیگری خویش به زنان و کودکان نیز رحم نکردند. 
نهضت حسینی و واقعه جانسوز کربلا آنچنان بر قلب ها تاثیر گذارده است که همه ساله با فرا رسیدن 
ماه محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد. حماسه تاسوعا و عاشورا، حماسه ای بس بزرگ از انسان های الهی است که اندیشه انسان مادی هیچگاه به درک واقعی آن نخواهد رسید. 
تلاش محبان و ارادتمندان اهل بیت (ع) در راستای بزرگداشت حماسه کربلا احیای مراسم و آیین های سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفای ایشان، زنده بودن نهضت حسینی و پویایی عاشورا و ماندگاری آنرا به جهانیان نشان خواهد داد و رضایت حق تعالی و حضرت بقیه الاعظم (عج) را در بر خواهد داشت. اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی سالروز شهادت جانگداز و جانسوز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)؛حضرت ابوالفضل العباس(ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و نایب بر حقش ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت ا...العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)،مردم ولایتمدار ایران اسلامی بویژه جامعه بزرگ و موفق و افتخار آفرین ورزش و جوانان استان قزوین تسلیت و تعزیت عرض نموده، امید است با استعانت ازالطاف الهی توفیق شرکت در مراسم عزاداری مظلوم آل مرتضی را پیدا کرده و از این ایام معنوی، حظ و بهره لازم و کافی را برده و روح خود را جلا دهیم.

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین

 

نظر شما