سخنگوی شورای شهر گرگان:

وعده های شهردار طی دو سال گذشته محقق نشده است/ شهردار پاسخگو باشد

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۲:۰۶:۲۸
کد خبر: ۸۹۵۶۴۱
وعده های شهردار طی دو سال گذشته محقق نشده است/ شهردار پاسخگو باشد
سخنگوی شورای شهر گرگان گفت: حدود دو سال است که سکان مدیریت شهری را بر عهده گرفته اید اما هنوز به حداقل وعده‌هایی که در شورا داده بودید عمل نکرده اید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هفتاد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان به ریاست حمیدرضا آقامولایی و با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد.

حسین ربیعی سخنگوی شورای شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود اظهارکرد: شورا و شهرداری گرگان در اجرای پروژه های شهری خصوصاً در دوره چهارم با تضادها و تعارضات مشهودی در تصمیم سازی درطرح های ترافیکی مواجه بود که در نهایت خروجی تصمیمات شورا  به اجرا درآمد و در پی آن دیدگاه های موافق و مخالفی را در بین شهروندان به همراه داشت که با سیاست گذاری شورا و شهرداری در تعارض بود.

ربیعی اضافه کرد: در ادوار گذشته، شهرداری با ارائه و اجرای طرح های مختلف در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی توانست جایگاه نسبتاً مطلوبی را مخصوصاً نسبت به عملکرد بسیار ضعیف دوره پنجم شورا و شهرداری داشته باشد که نسبت به گذشته بیشتر مشهود است.

سخنگوی شورای شهر گرگان خطاب به شهردار گرگان گفت: حدود دو سال است که سکان مدیریت شهری را بر عهده گرفته اید اما هنوز به حداقل وعده‌هایی که در شورا داده بودید عمل نکرده اید.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری گرگان نیاز به رهبری ندارد، افزود: شهرداری یک مدیر اجرایی چکمه پوش احتیاج دارد که وارد فاز اجرایی شود.

ربیعی با انتقاد ازعدم حضور موثر شهردار در مناطق سه گانه شهرداری جهت نظارت بر عملکرد پرسنل، خطاب به شهردار یادآور شد:  برای لمس کمبود ها و مشکلات تا کنون چند بار به کمیسیون تجدیدنظر ماده ۱۰۰ مراجعه کرده‌ اید؟

وی همچنین درآمد ۵۰ میلیاردی کمیسیون ماده ۱۰۰ در سال گذشته را نشانگر تخلفات بیش از حد در حوزه شهرسازی دانست و دلیل آن را عدم کنترل بر ساخت و سازها در شهر و عدم انسجام نیروهای انسانی و یا عدم تسلط شهردار در نواحی مختلف برشمرد.

سخنگوی شورای شهر گرگان از عدم حضور به موقع شهردار در محل کار و برخی از کارکنان به دلیل بازدید ها، عدم انضباط کاری و عدم پاسخگویی منظم کارکنان شهرداری به مراجعان نیز انتقاد کرد.

 وی خاطر نشان کرد: پروژه هایی که شهردار طی این دوسال قول اجرای آن را داده بود نه تنها محقق نشد بلکه حتی کلنگ‌زنی هم نشد.

وی تصریح کرد: یکی از وعده‌های شهردار به شهروندان اجرای تله کابین بود که بیشتر امور مربوط به آن در سال های گذشته انجام شده ولی همچنان در بن بست است و هیچ نشانه ایی از اجرایی شدن آن دیده نمیشود.

ربیعی خاطرنشان کرد: اجرای هتل ناهارخوران که کم کم از یاد مردم رفته است و اجرای شهربازی مدرن که سال ها است شهروندان منتظر اجرای آن هستند هنوز با اگرها و بایدها مواجه است و صرفا یک وعده بر روی کاغذ است.

وی همچنینن ادامه داد: یکی از وعده‌های ما به شهروندان رستوران در هواپیما در ناهارخوران بود ولی هنگامی که سرمایه‌گذار به شهرداری مراجعه کرد با اجرای آن مخالفت کرده و دلیل آن را ترافیک در ناهارخوران عنوان کردید ولی در حال حاضر پروژه بالن سواری را در آنجا اجرایی کرده اید.

وی به پروژه هایی که در شورای شهر مصوب شد اما اجرایی نشد نیز اشاره کرد و افزود: لایحه پروژه موسسه ملل، لایحه مربوط به تهاتر تفکیک زمین انبار جهاد، لایحه مربوط به پروژه طرح آفتاب، لایحه مربوط به پارک جهاد کشاورزی از جمله پروژه های اجرا نشده شهرداری بود.

وی خطاب به شهردار اضافه کرد: طبق گفته شما ۲۹۰ میلیارد تومان بودجه در سال قبل محقق شد می توانید خروجی آن و اینکه چه کاری به جز اجرای ابشار چهار میلیارد تومانی با این بودجه برای شهروندان انجام داده اید را بیان کنید؟

سخنگوی شورای شهر گرگان اضافه کرد: شهرداری برای اجرای پروژه‌ها چوب حراج بر املاک از زمین گرفته تا مغازه‌ها زده است آیا این امر آینده شهرداری را با مشکل روبرو نمی کند؟

وی با انتقاد ازشهردار بابت اتخاذ تصمیمات بدون توجه به نظرات شورای شهر اظهار کرد: تغییر متریال آبشار ناهارخوران، نصب وسایل بازی پارک های جیبی، تشکیل هیئت مدیره بسکتبال، مزایده املاک شهرداری از جمله این تصمیمات بود.

وی ضمن اشاره به عدم وجود قرارداد در پروژه بالن سواری به پروژه چهارشنبه بازار اشاره کرد و بیان داشت: تبلیغات زیادی در هفته دولت برای پروژه سرمایه گذاری چهارشنبه بازار انجام دادید و ضمن اینکه ابهاماتی در قرارداد وجود دارد اما کلنگ زنی نشد.

ربیعی ادامه داد: برخی از مدیران و پرسنل شهرداری اجازه دارند از خدمات مجموعه هتلی در ناهارخوران استفاده کنند آیا می توان قراردادتان با این مجموعه را در اختیار ما قرار دهید.

وی به هزینه میلیاردی در آبنمای ماتریسی نیز اشاره کرد و افزود: در جلسات مطرح شد که این طرح دارای پیوست های مختلف است چرا سپتیک برای این پروژه تعبیه نشده تا آب گندیده را تصفیه کند و تهدیدی علیه بهداشت فرزندان نباشد و هزینه این دوباره کاری ها را چه کسی باید پرداخت کند؟

وی خاطرنشان کرد: دیوارکشی های زمین های صیاد از متر گذشته و به هکتار رسیده است اگر شما خبر دارید که جای تاسف است اگر خبر ندارید باز هم به عنوان مدیریت شهری جای تاسف است چه کسی باید به این دیوارکشی ها رسیدگی کند؟

ربیعی افزود: تلویزیون شهری همچنان خاموش، وضعیت قرارداد پیمانکاران خدمات شهری و فضای سبز همچنان نامعلوم است.

وی در پایان گفت:  وضعیت درآمدی شهرداری بسیار پایین است، چه اقداماتی در راستای این مسائل انجام  می شود وبیان کنید شهرداری در ماه قبل چه اندازه درآمد داشته است.

 

نظر شما