معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی:

کمبودی در تامین اقلام اساسی مورد نیاز در ماه‌های محرم و صفر وجود ندارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۲:۳۶:۳۰
کد خبر: ۸۹۵۶۹۷
کمبودی در تامین اقلام اساسی مورد نیاز در ماه‌های محرم و صفر وجود ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کمبودی در تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم و هیأت‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رسولیان در جلسه ستاد تنطیم بازار استان، اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماهه حدود 52 قلم کالا را رصد کردیم که از این تعداد کالا 20 قلم با کاهش قیمت همراه بوده است.

وی افزود: عمده این کالاها که با کاهش قیمت همراه بوده شامل مصالح ساختمانی و گوشت می‌شود و علاوه بر این، 16 قلم کالا با افزیش قیمت و 16 قلم نیز بدون تغییر قیمت باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه قیمت بیشتر کالاها به ویژه اقلام اساسی در استان از متوسط کشوری پایین تر است، گفت: در ماه‌های محرم و صفر، کالاهای اساسی مورد نیاز هیئات مذهبی مانند شکر، برنج و گوشت بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود و در این زمینه اتاق اصناف همکاری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: قیمت مرغ در استان از متوسط کشوری هزار تومان ارزان تر و نیز قیمت گوشت قرمز لاشه گوسفندی در استان هر کیلو 85 هزار تومان بوده که این رقم در میانگین کشوری 98 تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوسفند زنده هم در استان 43 هزار تومان است، بیان کرد: در صورتی که قیمت گوشت زنده در میانگین کشوری هر کیلو 47 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت لوبیا و عدس در استان از میانگین کشوری کمتر است، گفت: قیمت چای نیز هر بسته در استان 65 هزار تومان بوده در صورتی که این مبلغ در میانگین کشوری 66 هزار تومان است. 

رسولیان در خصوص برگزاری نمایشگاه توزیع کالا در آستانه فصل پاییز اظهار کرد: در این خصوص نیز پیگیری لازم را انجام خواهیم داد تا در نمایشگاه بین المللی مشهد با محوریت فروش ویژه لوازم التحریر شاهد برگزاری نمایشگاه مربوطه باشیم.

وی افزایش نظارت بر بازار را در شرایط کنونی ضروری دانست و از مردم خواست هر گونه تخلف و گران فروشی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

 

نظر شما