گرم‌ترین شهر ایران در شبانه‌روز گذشته کجا بوده است؟

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۷:۰۰:۱۲
کد خبر: ۸۹۶۳۹۳
گرم‌ترین شهر ایران در شبانه‌روز گذشته کجا بوده است؟
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: «دلگان» در غرب سیستان و بلوچستان با دمای ۴۵.۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر کشور در شبانه روز گذشته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمود دیانتی اظهار داشت: پس از دلگان، قصرقند از دیگرهای شهرهای سیستان و بلوچستان، با دمای ۴۵ درجه سلسیوس دومین شهر گرم کشور شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هفت شهر استان به بیش از ۴۰ درجه سلسیوس رسید.

وی از تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: همان‌طور که انتظار می رفت از روز دوشنبه بر سرعت وزش این بادها افزوده شد و روز سه شنبه به اوج خود رسید.

دیانتی گفت: دیروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۲۸ متر بر ثانیه معادل ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۴ هزار متر کاهش داد.

وی بابیان اینکه صبح امروز قدری از سرعت وزش باد در زابل کاسته شده است، افزود: هم اکنون میانگین ۱۰ دقیقه ای سرعت باد در زابل ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزش این باد تا این لحظه تأثیری در کاهش دید افقی نداشته اما انتظار می رود در ادامه روز بر سرعت وزش باد افزوده شود.

 

نظر شما