استاندارخراسان شمالی:

نیمی از تعاونی‌های استان غیرفعالند

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۱:۴۳:۳۱
کد خبر: ۸۹۶۴۲۴
نیمی از تعاونی‌های استان غیرفعالند
استاندار خراسان شمالی گفت: بیش از 3000 تعاونی در این استان وجود دارد که از این تعداد حدود 1500 تعاونی فعال و نیمه فعال و مابقی غیر فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد علی شجاعی گفت: این تعداد تعاونی این را نشان می دهد که نیازی به ایجاد تعاونی های جدید نیست بلکه کافی است آن ها را فعال کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از درخواست هایتان به هنگام ورود به این استان ایجاد شرکت های تعاونی تولید در بخش کشاورزی بوده است و آیا از روند ایجاد آن رضایت دارید؟ اظهار کرد: از روند و فعالیت این شرکت ها در استان راضی نیستم.

شجاعی تصریح کرد: چاره ای جزء فعال کردن شرکت تعاونی های تولید کشاورزی در استان نداریم چراکه خراسان شمالی دارای سرمایه گذارهای عظیم نیست، بنابراین چاره ای نداریم که از ظرفیت سرمایه اجتماعی خود مردم استفاده کنیم و آن ها را از این طریق صاحب شغل کنیم تا اینکه به آن ها مزد دهیم.

وی در ارتباط با اینکه مشکل کار کجاست، توضیح داد: مشکل کار در اینجاست که هیچ کسی خود را در این ارتباط مسئول نمی‌کند و البته هیچ کسی خود را هم مقصر نمی‌داند.

شجاعی تاکید کرد: این مشکلات وجود دارد اما باید به این نکته توجه کنیم که مردم کار و شغل می خواهند.

وی افزود: متولی ایجاد این تعاونی ها مشخص است که اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی متولی آن بوده و دستگاه های همکار نیز مشخص است، اما عملیاتی انجام نمی دهند. کنار یکدیگر می نشینیم، صحبت می کنیم اما از آنها چیزی به نتیجه نمی رسد.

 

نظر شما