مشاور تولیت آستان حضرت معصومه(س):

قیام سیدالشهدا(ع) به درازای تاریخ اثرگذار است

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۲۲:۰۰:۲۱
کد خبر: ۸۹۶۴۵۳
قیام سیدالشهدا(ع) به درازای تاریخ اثرگذار است
مشاور تولیت آستان حضرت معصومه(س) گفت: قیام سیدالشهدا(ع) از آغاز تا پایان ۶ ماه به طول انجامید، اما به درازای تاریخ اثرگذار است و تا قیامت نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام صفر فلاحی گفت: قیام سیدالشهدا(ع) ریشه قرآنی دارد و مبارزه با طاغوت، فساد و مظاهر طاغوت ریشه‌های این قیام است.

وی با بیان این‌که سیدالشهدا(ع) تلاش نمود اهداف بعثت انبیا و پیامبر(ص) محقق شود، اضافه کرد: این قیام ابعاد و ریشه‌های گوناگونی دارد و درس‌های زیادی در آن نهفته است.

وی با اشاره به این‌که قیام امام حسین(ع) بافرهنگ توحیدی شکل‌گرفته است، ادامه داد: فرهنگ عاشورا مجموعه‌ای از معارف بلند فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(س) است و توجه به عبودیت، بعثت، حقوق مردم، اصلاح امور جامعه بر اساس شریعت محورهایی است که در این فرهنگ وجود دارد.

فلاحی بابیان این‌که ایثار و ترجیح دادن مسائل دیگران بر جان و مال خود ازجمله محورهای مهم فرهنگ عاشوراست، خاطرنشان کرد: در فرهنگ عاشورا توجه به عهد و پیمان، وفاداری و میثاق‌هایی که انسان‌ها با پروردگار عالم بسته‌اند، موج می‌زند.

وی با تاکید بر این‌که تحلیل قیام امام حسین(ع) باید با شناخت شخصیت آن حضرت صورت گیرد، گفت: محور قیام امام حسین(ع) است و این قیام برای خداوند، در راه خداوند و با هدف رضای پروردگار صورت گرفته و برای همین مساله این قیام ماندگار و به عنوان گنجینه در طول تاریخ الگو شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دوستداران و علاقه‌مندان اهل‌بیت(ع) وظیفه دارند از ابزارهای مختلف از جمله برگزاری مجالس عزاداری استفاده نمایند تا قیام عاشورا در طول تاریخ ماندگار شود.

مشاور تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که فرهنگ عزاداری باید با قواعد، مقررات و ضوابطی صورت گیرد، گفت: عزاداری‌ها باید با محوریت معرفی امام حسین(ع)، اهداف امام، مظلومیت امام و رسوا کردن دشمنان امام باشد.

وی تاکید کرد: در آیین‌های عزاداری باید معارف، احکام، تفاسیر قرآنی و نیازهای جوانان بیان شود و شور و شعور حسینی نیز در جامعه تزریق شود و مبلغان مخاطبان را نسبت به اهداف قیام آگاه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز