استاندار در ستاد اقتصادمقاومتی خراسان جنوبی :

کلنگ زنی قطعه ۳۲ کیلومتری راه آهن بیرجند به راه آهن سراسری با حضور معاون اول رئیس جمهور / سند مهندسی مهاجرت معکوس به روستاها / رفع محرومیت استان تا پایان دولت تدبیر و امید

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۰:۰۹:۵۵
کد خبر: ۹۰۰۶۳۴
کلنگ زنی قطعه ۳۲ کیلومتری راه آهن بیرجند به راه آهن سراسری با حضور معاون اول رئیس جمهور / سند مهندسی مهاجرت معکوس به روستاها / رفع محرومیت استان تا پایان دولت تدبیر و امید
معتمدیان به 3 پروژه راه آهن در استان اشاره کرد و گفت: با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور قطعه 32 کیلومتری راه آهن کلنگزنی خواهد شد.وی از برگزاری روز ملی روستا و عشایر در استان خبرداد و بیان کرد: این همایش با حضور دکتر جهانگیری در خراسان جنوبی برگزار می شود که در همین راستا تفاهم نامه هایی را تا پایان دولت دوازهم از محرومیت خارج شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی با حضور دکتر مسعود سلطانی فر جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی کشور و استاندارخراسان جنوبی برگزار شد.

محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه 41 درصد از جمعیت استان در روستاها و عشایر استان هستند عنوان کرد: اقتصاد مرز یکی از مهمترین اولویت های در تولید مولد است.

وی از تدوین سند توسعه روستایی و تدوین مهندسی مهاجرت معکوس به روستاها خبرداد و افزود: ساخت 10 هزار واحد مسکونی  و ایجاد اشتغال های جدید، ایجاد بندهای خاکی، احیا قنوات، تدوین استان به هاب شتر، سرمایه گذایر 500 میلیاردتومانی ساد اجرایی فرمان امام جزء از برنامه ها در سند مهندسی مهاجرت معکوس به روستاها است.

استاندارخراسان جنوبی به خام فروشی محصولات راهبردی کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: خراسان جنوبی جز استان های کم درآمدترین استان های کشور معرفی شدیم. معتمدیان به 3 پروژه  راه آهن در استان اشاره کرد و گفت: با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور قطعه 32 کیلومتری راه آهن کلنگزنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سند تدوین سازگاری آب استان در کارگروه ملی مصوب شد خاطرنشان کرد: در گذشته عدم نقشه راه به سمت توسعه بخش کشاورزی و کشت محصولات آب بر رفتیم که با این سند در سال 1425 کسری آب به 219 میلیون مترمکعب مشخص شده است.

استاندارخراسان جنوبی با تاکید براینکه 500 روستا در استان با تانکر آبرسانی می شود بیان کرد: 39مجتمع با پیشرفت 60 درصدی  در دست بررسی است و امیدواریم در پایان دولت آبرسانی سیار به روستاها خراسان جنوبی به اتمام می رسد.

معتمدیان گفت: ایجاد ارزش افزوده و تامین درآمد بیشتر یکی از مهمترین اولویت ها ما برای مردم است چرا که خراسان جنوبی شاید مشکل بیکاری کمی داشته باشد اما درآمد آنها پایین است.

استاندارخراسان جنوبی با تاکید براینکه تخصیص اعتبارات استان همچون استان های برخوردار انجام می دهند از وزیر در خواست کرد طبق مصوبه استان های شرقی کشور تخصیص های 100 درصدی دارند لذا دستورات لازم در ردیف های مالی تملک دارایی بدهید.

وی از برگزاری روز ملی روستا و عشایر در استان خبرداد و بیان کرد: این همایش با حضور دکتر جهانگیری در خراسان جنوبی برگزار می شود که در همین راستا تفاهم نامه هایی را تا پایان دولت دوازهم از محرومیت خارج شود.

 

 

نظر شما